Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tversity-Guide enkel version

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• AMD turion dual core 2.1 ghz
    4 gb ram

borde väl orka? om ja inte kör något annat än tversity

Comment

• då kan det bero på hög nätverksaktivitet, alternativt något med filen... fungerar filen felfritt på datorn?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• ja felfritt på datorn, inte streama test olika filer

märkligt märkligt kan ju streama iaf :P får väl vara glad för det

Comment

• du har inga andra datorer inkopplade på nätverket?

du kan t.ex prova att streama filmen via routern utan att ha något annat än datorn och xboxen inkopplad, om det fortfarande är samma sak vet jag ärligt talat inte vad du ska göra för att förbättra det...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• trevor -> Prova att köra en reset på routern om Swizzys tips inte skulle hjälpa.
            Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
            Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              du har inga andra datorer inkopplade på nätverket?

du kan t.ex prova att streama filmen via routern utan att ha något annat än datorn och xboxen inkopplad, om det fortfarande är samma sak vet jag ärligt talat inte vad du ska göra för att förbättra det...

ska prova det tack

Comment

• Har kört detta förut och det har funkat klanderfritt. Men nu har ja installerat Win7 och WMP12. Nån som fått igång det i det?

När ja startar "music libary" så hittar den min dator, och där igenom går det spela upp musik. Men den hittar ingen tversity. Har provat att inaktivera delningen och då går det inte ansluta till min dator, men ingen tversity. har öppnat porten i brandväggen oxå. och tversity är igång för fullt

EDIT: Nu funkar det. stängde bara av tjänsten "SSDP" och nu funkar det finfint!
                Last edited by Kardanmannen; 2009-10-04, 23:50.

Comment

• Hmm, så vad jag förstått så går det inte att undertexta filmer via tversity?
                  det kan väl gå an, men jag får så jäkla dåligt ljud om jag ska se en .mkv-film jämfört med en .avi eller så. ser jag en serie i typ .avi får jag bra ljud i alla fem högtalare. men med min .mkv blir det både lågt och bara i de främre..

hur lösa, går lösa, vad har jag missat?

Comment

• OK. skummade igenom här nu,, har fixat så min box hittar tversity och allt jag delar ut, men får skumma errors hela tiden, försökte att strypa namnen på dom, men ett annat error dök upp. MEN måste boxen vara obannad för att köra tversity? fick hammaren över mig igår,, MYCKET tacksam om någon kan lysa upp det här för mig. tackar på förhand.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X