Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flasha liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xecuter Connectivity Kit 3 Pro eller Maximus 360 Xtractor

CK3 lite kitet har inte RS232 port på sig, utan det får du i så fall ansluta separat... så CK3 pro eller Maximus

CK3 Pro är det jag själv använder, lite dyrt för vissa kanske, men CK3 har högre kvalité än Maximus tycker jag, då det har en bättre power on/off knapp, och manuellt Mode B, vilket för mig är ett stort +!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• okej, det mode-b, jag ha sett sånna guider där dom boota en skiva och gör nått för att få det till mode-b.

Comment

• Det handlar om Hitachi, och du behöver inte alls boota från en skiva, det beror helt på vilket program du använder, om du använder dig av FWToolbox måste du slaxa en hitachi 78/79, använder du Jungleflasher behöver du inte Slaxa en Hitachi 78/79 alls

men CK3 Pro är det kit jag skulle rekomendera att du köper...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• oh tack du, för det såg väldigt konstigt och inveklat ut.

tur man ha lite-on då, då kör jag bara med din guide sen när jag ha köpt ett sånt kit

Comment

• jao, är man inte en riktigt van dator användare, alltså en person som kan göra lite mer avancerade grejer än att surfa på en dator så är detta inte direkt något jag skulle rekomendera att man börjar med... såvida man inte har någon vid sin sida man kan be om hjälp om man är osäker på vad man ska göra...

för att läsa min senaste, och bästa liteon DOS guide kan du gå in här: www.swizzy.se/New/Guider/Liteon_Dos.php vill du köra Windows kan du börja läsa den här: www.swizzy.se/New/Guider/Liteon_Win.php och sedan fortsätta läsa här, då jag tar upp lite fler saker man ska göra när man förbereder sin dator för att flasha Liteons (iaf i windows) har inte skrivigt färdig den nya versionen av Windows guiden ännu, så den som finns här är typ den som du ska följa om du vill köra i windows...
            Google is your friend!

Comment

• Jag går it-media och tillval it så jag är en liten datasnubbe :P kan mycket om data o så, men det är det med live jag är mest orolig för xD

jag tror jag har gjort en rejäl tabbe nu.......
              jag beställde Connectivity Kit 3 Lite och fick leverans bekräftelse vid runt fyra idag.

och du (swizzy) sa att jag behövde RS232 port.

men på lite versionen finns ju "serial cable adapter" och så får man med sån RS232 cable. så till frågan, kan man använda lite versionen för lite-on?
              för det står ju RS232 Support (Liteon Key dumping)

(jag kollade på denna sidan http://team-xecuter.com/ck3/features.htm )
              Last edited by Ask3n; 2009-09-14, 20:00.

Comment

• ja, sålänge du har en RS323 adapter, CK3 pro är säkrare att köra med (tycker jag) men CK3 lite ska fungera lika bra det...
                Google is your friend!

Comment

• Shiiiiit vilken tur :O
                  annars hade jag blivit fattig i onödan

Comment

• jag kan dock inte garantera att det kommer fungera, men det ska göra det, vore snällt om du kunde testa det åt mig =) jag kör på ett CK3 pro kit =P
                    Google is your friend!

Comment

• okej, ja klart jag kan

Comment

• hmm, ström? ska jag sätta en sån fläkt ström kabel till den? (det va i alla fall den ända som passade i den. och den lyser nu med.

när jag gjorde det och satte igång det igen så började det rycka från kontakten i cd spelaren...

EDIT: hur ser man serienummret och sånt på cd spelare (om man inte ha fått någon nyckel eller något från jungelflash? för skiten brändes)
                        Last edited by Ask3n; 2009-09-18, 00:30.

Comment

• Du är helt rökt tyvär, kitet är bränt, hade du lött på liteon driven? eller hade du problem att sätta dit ström kabeln?

nyckeln finns ENDAST i firmwaren...
                          Google is your friend!

Comment

• Men fan hur kunde det bli så? satte i allt som det skulle va :S

det är bränt på driven, pappa skruvade isär driven och kollade. det blev bränt precis bakom uttaget där man sätter i sladden.

Comment

• frågan är hur du satte i den, det finns 2 piggar på ovansidan, såg du dom på kontakten? och även på spelaren? dom ska matcha varandra...
                              Google is your friend!

Comment

• ja den satte jag rätt, om de skulle sitta fel så skulle den ju inte kunna sättas i, väl?
                                men jag hade i driven i xboxet när jag kopplade i den först för att se att allt funkade,
                                men jag hade ingen ström i boxen.
                                kunde de va att jag hade sata sladden ikopplad i driven med?

EDIT: kan det inte finnas nått sätt att ändra spelare? har kollat runt och det finns folk som ta bort chipet i driven och ändra det till annan spelare?
                                kan man inte ha någon annan spelare i min box då?
                                är nycklen speciell för min box/modekort?
                                Last edited by Ask3n; 2009-09-18, 09:33.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X