Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flasha liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det stämmer att LT baseras på 93450C modellen, det ända som skiljer modellerna åt (74850C, 83850Cv1, 83850Cv2 samt 93450C) är hur man dumpar dom, du behöver alltså inte löda i den om den inte har fuckat ur totalt...

Det du ska göra är att köra en Liteon Erase och starta om driven... då ska den hamna i 0x72 läget... om det inte fungerar som det ska har du gjort något med datorn du använder som stör ut det hela... kanske brandvägg? antivirus etc?

Om den mot förmoden skulle vägra totalt gå in i 0x72 kan du kapa banor och löda sedan köra intro och hålla på trassla så... men det ska inte behövas för att bara skriva till den... det ska bara behövas för att dumpa den om du inte redan har key vilket du säger att du har...?
    Sitter inte hemma nu men bra fråga. Proben lyser inte längre när jag för ner den på den punkten som man ska hålla den på plats när man läser. Och jag har 0x52 helatiden.

Jag tror dock inte att jag provade liteon erase alls utan klickade på den vanliga erase nere i högra hörnet i JF.

Ska prova när jag kommer hem!

Comment

• Nu tänkte jag uppdatera min fw, men ska jag tycka på "open Source Firmware" och välja mig gamla fil "dummy"-fil som jag fick ut första gången när jag flashade? Sen väljer jag "open target Firmware" och väljer LT+ fw?

Eller hur ska jag göra om jag har kvar dom där 5 filerna som jag läste ur förra gången jag flashade?

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Det stämmer att LT baseras på 93450C modellen, det ända som skiljer modellerna åt (74850C, 83850Cv1, 83850Cv2 samt 93450C) är hur man dumpar dom, du behöver alltså inte löda i den om den inte har fuckat ur totalt...

Det du ska göra är att köra en Liteon Erase och starta om driven... då ska den hamna i 0x72 läget... om det inte fungerar som det ska har du gjort något med datorn du använder som stör ut det hela... kanske brandvägg? antivirus etc?

Om den mot förmoden skulle vägra totalt gå in i 0x72 kan du kapa banor och löda sedan köra intro och hålla på trassla så... men det ska inte behövas för att bara skriva till den... det ska bara behövas för att dumpa den om du inte redan har key vilket du säger att du har...?
        Om man då har sin dumpade nyckel men har dumpat den på det gamla "old school" sättet. dvs utan att kapa banor och löda. Den innehåller ju inte en fullständig urläsning, kommer det påverka en flashning med LT+ ? (Lite On 74850)

/ M

Comment

• Original inlägg av MisterX Visa Inlägg
          Om man då har sin dumpade nyckel men har dumpat den på det gamla "old school" sättet. dvs utan att kapa banor och löda. Den innehåller ju inte en fullständig urläsning, kommer det påverka en flashning med LT+ ? (Lite On 74850)

/ M
          Jag hade inte en fullständig urläsning på denna xboxnen(lite on 74850 som nu är en 9384 lr nått istället sen jag flashade den med LT 1.1).
          Funkade fint för mig, tog och spoofade en LT+ 93xx FW med min nyckel startar gamla spel och orginal nu, sitter och bränner en patchad iso nu, men det tar sin tid så har inte testat ännu.

Men ser dock lovande ut!

Comment

• Glömde bort att fråga.

Jag har en Jtaggad Falcon, vissa spel vill updatera dashen, men det går ju inte eftersom den är jtaggad. Finns det några guider där ute för befintliga och nyttiga updateringar av Jtags.

Comment

• ett nytt problem jag spanade lite jf pdf filen och min drive är en 83850cv1 men mitt problem är nu att flash och allt går fint men när jag trycker outro så vägrar den gå in i vendor mode ?!? ända som står är Drive is Lite-On.. läste nånstans att man ska ha half tray open för och få liteon i vendor mode är detta sant eller är det nå annat trix för å få den i vendor mode efter lt+ flash?

Comment

• Original inlägg av mojorising Visa Inlägg
                Glömde bort att fråga.

Jag har en Jtaggad Falcon, vissa spel vill updatera dashen, men det går ju inte eftersom den är jtaggad. Finns det några guider där ute för befintliga och nyttiga updateringar av Jtags.
                http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611) <--- vänligen läs sektionen för JTAG innan du ställer frågor som man lätt kan få svar på genom att läsa lite snabbt i titlar...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av MisterX Visa Inlägg

/ M
                  Det kan påverka livesäkerheten, men det är inget som jag fått verifierat (det vill säga om man saknar calibration data) men det påverkar inte hur firmwaren i sig fungerar
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av mojorising Visa Inlägg
                    Jag hade inte en fullständig urläsning på denna xboxnen(lite on 74850 som nu är en 9384 lr nått istället sen jag flashade den med LT 1.1).
                    Funkade fint för mig, tog och spoofade en LT+ 93xx FW med min nyckel startar gamla spel och orginal nu, sitter och bränner en patchad iso nu, men det tar sin tid så har inte testat ännu.

Men ser dock lovande ut!
                    Du ska alltid välja den firmware som är för just din modell av läsare; 74850C, att den är baserad på 93450C betyder inte att du automagiskt ska använda 93450C firmwaren...
                    Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
                      ett nytt problem jag spanade lite jf pdf filen och min drive är en 83850cv1 men mitt problem är nu att flash och allt går fint men när jag trycker outro så vägrar den gå in i vendor mode ?!? ända som står är Drive is Lite-On.. läste nånstans att man ska ha half tray open för och få liteon i vendor mode är detta sant eller är det nå annat trix för å få den i vendor mode efter lt+ flash?
                      Vad ska du in i vendor mode för? Vendor mode är 0x72, det vill säga det läget då du skriver till den... när du kört outro ska den dyka upp som en liteon igen... för att få in den i vendor mode kör du liteon erase *OBS!!! detta gör att du raderar mjukvaran som ligger på driven!!!*
                      Google is your friend!

Comment

• för ja vill kolla en extra gång så inge är fel innan ja updatar dashboard å testar ett ap25 spel så jag inte flaggas av nå skum anledning som det är nu så ända sättet å komma in i vendor är och köra liteon erease (ja testa tillome med dosflash16 å fick mtk vendor fail/resend bla bla bla där)

Comment

• Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
                          för ja vill kolla en extra gång så inge är fel innan ja updatar dashboard å testar ett ap25 spel så jag inte flaggas av nå skum anledning som det är nu så ända sättet å komma in i vendor är och köra liteon erease (ja testa tillome med dosflash16 å fick mtk vendor fail/resend bla bla bla där)
                          Asså, Vendor mode är det läget du läser/skriver mjukvara till den... så ja det är fullständigt NORMALT att den failar när du bara försöker köra intro... du måste erasea först...
                          Google is your friend!

Comment

• Jag frågar igen ((:

Nu tänkte jag uppdatera min fw, men ska jag tycka på "open Source Firmware" och välja mig gamla fil "dummy"-fil som jag fick ut första gången när jag flashade? Sen väljer jag "open target Firmware" och väljer LT+ fw?

Eller hur ska jag göra om jag har kvar dom där 5 filerna som jag läste ur förra gången jag flashade?

Comment

• Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
                              Jag frågar igen ((:

Nu tänkte jag uppdatera min fw, men ska jag tycka på "open Source Firmware" och välja mig gamla fil "dummy"-fil som jag fick ut första gången när jag flashade? Sen väljer jag "open target Firmware" och väljer LT+ fw?

Japp det är så du gör, sedan väljer du spoof source to target...
                              Google is your friend!

Comment

• Hur flashar jag min Lite-On från LT+1,0 till LT+ 2,0 med hjälp av Maximus Lizard 360?

Hej!
                                Hur flashar jag min Lite-On från LT+1,0 till LT+ 2,0 med hjälp av Maximus Lizard 360? Finns det någon bra och tydlig guide på svenska som någon kan visa mig? Allt från att öppna upp xboxen, flasha tillbaks till original, uppdatera dash och sedan lägga in nyaste LT+2,0.
                                Jag är mycket tacksam för all tydlig hjälp jag kan få. Är väldigt "grön" på det här...
                                Mvh / Superlinken

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X