Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
LPC-H2148 USB adapter
Collapse
X
-
sorry att jag påpekar detta hyffsat sent, menne: det är totalt 6 lödpunkter för själva JTAG hacket (3 st bryggningar, var av 2 skall vara med dioder, ska man vara riktigt J*vla petig är det till och med 10, då varje diod kräver en kabel för att nå... och det därmed blir 2x2 lödningar till (4) det är alltså INTE 3 lödpunkter, utan 6...)Original inlägg av POi2 Visa InläggJTAG-hacket är de tre (eg. fyra) lödpunkterna internt i boxen.
Själva USB adaptern är endast till för att läsa/skriva NAND och till den adaptern behöver du inte dioder/motstånd. Ska du läsa/skriva via parallell så behöver du motstånd/dioder.
När väl NAND är skivet med XBReboot...DÅ behöver man löda in JTAG-hacket (ellet så gör man det först
) så att det nya bioset kan utföra hacket på maskinen. Dioderna du behöver följer inte med USB läsaren... dock så kanske Hansi o Co. kan vara schyssta och slänga med de dioder du behöver iaf.Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Hur var det med kabel. Är det något som ingår eller rekommenderar ni någon annars som är bra att löda med?PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
- Citat
- Flag
Comment
-
Slarvade lite med orden, skulle givetvis vara brygga .. och det är sant... det är ju 8 lödpunkter om man ska vara petig.Original inlägg av Swizzy Visa Inläggsorry att jag påpekar detta hyffsat sent, menne: det är totalt 6 lödpunkter för själva JTAG hacket (3 st bryggningar, var av 2 skall vara med dioder, ska man vara riktigt J*vla petig är det till och med 10, då varje diod kräver en kabel för att nå... och det därmed blir 2x2 lödningar till (4) det är alltså INTE 3 lödpunkter, utan 6...)
Last edited by POi2; 2010-02-04, 01:07.
- Citat
- Flag
Comment
-
Oj, kostar verkligen "brevfrakten" 80 kr för denna adapter?PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
Säg till så skickar jag med kabel om du behöver.Original inlägg av pemani Visa InläggHur var det med kabel. Är det något som ingår eller rekommenderar ni någon annars som är bra att löda med?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
70:- borde nog räcka, men hur som helst är 50:- av frakten postförskottsavgift.Original inlägg av pemani Visa InläggOj, kostar verkligen "brevfrakten" 80 kr för denna adapter?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jaha, jag trodde att "brev" var att det skickades i en jiffypåse eller liknande. Men då förstår jag varför det blev så dyrt om det är postförskott inräknat.Original inlägg av Hansi Visa Inlägg70:- borde nog räcka, men hur som helst är 50:- av frakten postförskottsavgift.PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
haha, min matte är inte bra när jag e trött, som du säger 8, inte 10... jag tänkte inte på att det bara blir 1 extra punkt per diod... woops... men ja...Original inlägg av POi2 Visa InläggSlarvade lite med orden, skulle givetvis vara brygga .. och det är sant... det är ju 8 lödpunkter om man ska vara petig.

Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
det skickas i en jiffypåse, men med postförskott, detta för att vi ska få pengarna ordentligt, faktura fungerar inte riktigt då kunder missbrukar det...Original inlägg av pemani Visa InläggJaha, jag trodde att "brev" var att det skickades i en jiffypåse eller liknande. Men då förstår jag varför det blev så dyrt om det är postförskott inräknat.Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Nu har jag redan beställt men det går inte annars att förskottsbetala? Inte för att jag dör av de 50 kronorna extra men eftersom det inte funkar för er med faktura som annars är smidigt för att undvika extra kostnader.Original inlägg av Swizzy Visa Inläggdet skickas i en jiffypåse, men med postförskott, detta för att vi ska få pengarna ordentligt, faktura fungerar inte riktigt då kunder missbrukar det...
Skickas den idag btw? Tänkte om man ev hinner med att förstöra 360:n i helgen?
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
Förskottsbetalning går bra, på egen risk om det skall skickas som brev då det inte går att spåra brev utan postförskott. Den skickas idag om den är beställd.Original inlägg av pemani Visa InläggNu har jag redan beställt men det går inte annars att förskottsbetala? Inte för att jag dör av de 50 kronorna extra men eftersom det inte funkar för er med faktura som annars är smidigt för att undvika extra kostnader.
Skickas den idag btw? Tänkte om man ev hinner med att förstöra 360:n i helgen?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Adaptern har kommit så jag tänkte pilla lite med detta imorn. Ett par funderingar bara.. JTAG-hacket görs väl likadant oavsett om du kör med usb-adaptern eller parallellkabeln? Det är väl ingen skillnad så långt?
Ska även kika upp ordentligt imorn men om jag inte missminner mig så har jag ett Falcon mobo i den boxen.
Jag lyckas inte heller hitta någon vettig ritning hur adaptern skall lödas in. Är det vissa av punkterna som annars används till parallellkabeln eller är det helt andra? Det är väl inte bara en kabel som kopplas mellan moderkortet och kontakten på adaptern antar jag?
EDIT: Men ååååh! Det var ju diagram på förstasidan i denna tråd :P Tyckte att jag hade sett en ritning nånstans
EDIT2: Iofs. Är det en universal ritning som gäller alla moderkort? Eller måste jag leta en specifik för mitt falcon?Last edited by pemani; 2010-02-05, 19:04.PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
den ritningen är universal, då just urläsnings punkterna är desamma för ALLA moderkorten, det som skiljer är själva "JTAG-Hacket" som inte behövs för att läsa/skriva nand, det behövs enbart för att XBR/Freeboot etc. ska fungera ordentligtOriginal inlägg av pemani Visa InläggAdaptern har kommit så jag tänkte pilla lite med detta imorn. Ett par funderingar bara.. JTAG-hacket görs väl likadant oavsett om du kör med usb-adaptern eller parallellkabeln? Det är väl ingen skillnad så långt?
Ska även kika upp ordentligt imorn men om jag inte missminner mig så har jag ett Falcon mobo i den boxen.
Jag lyckas inte heller hitta någon vettig ritning hur adaptern skall lödas in. Är det vissa av punkterna som annars används till parallellkabeln eller är det helt andra? Det är väl inte bara en kabel som kopplas mellan moderkortet och kontakten på adaptern antar jag?
EDIT: Men ååååh! Det var ju diagram på förstasidan i denna tråd :P Tyckte att jag hade sett en ritning nånstans
EDIT2: Iofs. Är det en universal ritning som gäller alla moderkort? Eller måste jag leta en specifik för mitt falcon?
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Tack för klargörandet!Original inlägg av Swizzy Visa Inläggden ritningen är universal, då just urläsnings punkterna är desamma för ALLA moderkorten, det som skiljer är själva "JTAG-Hacket" som inte behövs för att läsa/skriva nand, det behövs enbart för att XBR/Freeboot etc. ska fungera ordentligt
Vilken ordning rekommenderar ni att man gör allt? Ska man löda allt på en gång (adapter + jtag) och läsa ur NAND:en eller ska man bara köra adaptern först och läsa ur NAND:en och sedan köra jtag efteråt?
Man kan alltså ta bort adaptern så snart programmeringen är klar? Eller kan man behöva den vid ett senare tillfälle också? Tänkte om det är bäst att låta den sitta kvar eller om det är bäst att ta bort den efteråt?
Och en sista grej.. när man ska "desolder R6T3", gör man det med lödkolven bara? Alltså bara smälter och kapar kontakten?
Har bara lött i saker och aldrig ur så det är väl bäst att veta hur man bör göra innan man sätter igång..PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment

Comment