Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LPC-H2148 USB adapter

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Men gode gud, hur fixar man lödpunkt DB1F1? Går ju inte att fästa nå tenn där..

Edit: Ok det löste sig efter många om och men och mkt fluss.

Då var man framme på sista punkten. Den som går till synkpanelen. Men vilken pinne ska den sitta på? Kollar man guiden är det ju pin6 som är på undersidan av moderkortet. Men blir det då spegelvänt så att det blir pinnen som är på nedersta raden näst längst till vänster om man ska löda på synkpanelen istället?
    Last edited by pemani; 2010-02-19, 21:37.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
      Tack å tack. Vill bara kolla med er så det blev rätt.

Jag läste ur kv och config och skrev in dom i xbr.bin sen körde jag bad block mover och öppnade både orig.bin och xbr.bin och fick sedan "succesfull". Verkar ha flyttat båda blocken som den gnällde på.

Skulle jag läsa ur kv/config först eller remappa först? Eller spelar det ingen roll vilken ordning?

Edit: En dum fråga till. Visst kan jag skippa XeLL helt och hållet och köra in XBR istället? Och då kan jag flasha in XBR direkt nu med adaptern innan jag löder dit jtag-kablarna? Och vad var CPU-nyckeln till för? När behöver jag den i detta fall? Den som står vid den blå bootskärmen?
      vi på PSXCare mappar om "bad blocks" manuellt med hjälp av Nandpro, med dom kommandona som jag skrev tidigare... det har ingen som helst betydelse om du fixar bad blocks först eller om du lägger in KV/Config först...

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
      Men gode gud, hur fixar man lödpunkt DB1F1? Går ju inte att fästa nå tenn där..

Edit: Ok det löste sig efter många om och men och mkt fluss.

Då var man framme på sista punkten. Den som går till synkpanelen. Men vilken pinne ska den sitta på? Kollar man guiden är det ju pin6 som är på undersidan av moderkortet. Men blir det då spegelvänt så att det blir pinnen som är på nedersta raden näst längst till vänster om man ska löda på synkpanelen istället?
      http://forum.psxcare.com/support/sho...&postcount=103

ta en titt på diagrammet där, som du tittat på tidigare, det är som jag sa den alternativa punkten, det är motsvarande punkt som på moderkortets undersida
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        vi på PSXCare mappar om "bad blocks" manuellt med hjälp av Nandpro, med dom kommandona som jag skrev tidigare... det har ingen som helst betydelse om du fixar bad blocks först eller om du lägger in KV/Config först...

http://forum.psxcare.com/support/sho...&postcount=103

ta en titt på diagrammet där, som du tittat på tidigare, det är som jag sa den alternativa punkten, det är motsvarande punkt som på moderkortets undersida
        Tack för ditt svar. Jag har nu lött ihop det och MS dash verkar starta normalt. Är det grönt då?

Jag kollade på diagramet du skickade men eftersom den punkten var under ville jag gärna iaf nu löda på ovansidan så jag såg att allt fungerade. Men är det rätt då att man "framifrån" löder på pinnen näst längst till vänster på den undre raden på synkpanelen? Det blir väl motsvarande pinne om man tänker sig undersidan på moderkortet?

360 JTAG Backup Console
        360 JTAGable Console

Comment

Tack för ditt svar. Jag har nu lött ihop det och MS dash verkar starta normalt. Är det grönt då?

Jag kollade på diagramet du skickade men eftersom den punkten var under ville jag gärna iaf nu löda på ovansidan så jag såg att allt fungerade. Men är det rätt då att man "framifrån" löder på pinnen näst längst till vänster på den undre raden på synkpanelen? Det blir väl motsvarande pinne om man tänker sig undersidan på moderkortet?
          japp det är samma punkt, startade den upp i MS Dashboarden när du körde XBR och hade dom här lödningarna? i så fall är det helt normalt
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

japp det är samma punkt, startade den upp i MS Dashboarden när du körde XBR och hade dom här lödningarna? i så fall är det helt normalt
            Ja jag flashade först in XeLL så att jag fick ur CPU-nyckeln. Dock fick jag något liknande i slutet:

failed to read PVD
            HTTP listen
            XeLL Network config....

Sen händer inte så mkt mer. Men det kanske ska vara så med XeLL? Jag har INTE DVD-spelaren ansluten.

Men när jag fått ur nyckeln så flashade jag in XBR istället och fick då välkomstskärmen för Xbox 360 där man får välja språk m.m. När jag går in och kollar dashen så säger den 2.8955 eller liknande (sitter inte framför den nu).

Är allt ok då? Det ska inte hända något annat? Typ att XBR dashboard (om det finns någon sådan) ska starta? Eller är XBR bara MS dashen med möjligheten att köra osignerad kod?

Antar att nästa steg är XEXMENU? Bara att bränna iso filen på cd och köra in?

Förresten.. vad skulle hända om en lödning är fel eller att den släpper? Då startar väl inte MS dash överhuvutaget? Eller startar den iaf bara att du inte kan använda XBR funktionerna?
            Last edited by pemani; 2010-02-20, 15:38.

360 JTAG Backup Console
            360 JTAGable Console

Comment

Ja jag flashade först in XeLL så att jag fick ur CPU-nyckeln. Dock fick jag något liknande i slutet:

failed to read PVD
              HTTP listen
              XeLL Network config....

Sen händer inte så mkt mer. Men det kanske ska vara så med XeLL? Jag har INTE DVD-spelaren ansluten.

Men när jag fått ur nyckeln så flashade jag in XBR istället och fick då välkomstskärmen för Xbox 360 där man får välja språk m.m. När jag går in och kollar dashen så säger den 2.8955 eller liknande (sitter inte framför den nu).

Är allt ok då? Det ska inte hända något annat? Typ att XBR dashboard (om det finns någon sådan) ska starta? Eller är XBR bara MS dashen med möjligheten att köra osignerad kod?

Antar att nästa steg är XEXMENU? Bara att bränna iso filen på cd och köra in?

Förresten.. vad skulle hända om en lödning är fel eller att den släpper? Då startar väl inte MS dash överhuvutaget? Eller startar den iaf bara att du inte kan använda XBR funktionerna?
              Allt är som det ska med det där ja ett litet tips: tryck på eject och låt trayen vara ute så ska du få se på ett litet "easter egg" eller vad man ska kalla det, du bootar nu Xell! Xell är alltid sådär som du beskriver, det är fullkomligt normalt, nästa steg är att den ska boota från en skiva/hårddisken (Linux)

nästa steg för dig just nu är att köra in XeX Menu ja, antingen att du lägger den på din hårddisk eller att du lägger den på en skiva, vilket som fungerar bra (väljer du att lägga den på hårddisken ska du köra på live versionen... och det måste ligga på den interna hårddisken [Xbox 360 hårddisken])

vad gäller om lödningarna är felaktiga/släpper ja, då fungerar det inte du får typ E79 eller så... ibland kan du få RROD även om din konsoll startar, det hände oss idag, helt sjukt! jag startade igång konsollen och 3 röda lampor börjar blinka, likförbannat kommer jag in i dashboarden och kan göra allt som vanligt...
              Google is your friend!

Comment

Allt är som det ska med det där ja ett litet tips: tryck på eject och låt trayen vara ute så ska du få se på ett litet "easter egg" eller vad man ska kalla det, du bootar nu Xell! Xell är alltid sådär som du beskriver, det är fullkomligt normalt, nästa steg är att den ska boota från en skiva/hårddisken (Linux)

nästa steg för dig just nu är att köra in XeX Menu ja, antingen att du lägger den på din hårddisk eller att du lägger den på en skiva, vilket som fungerar bra (väljer du att lägga den på hårddisken ska du köra på live versionen... och det måste ligga på den interna hårddisken [Xbox 360 hårddisken])

vad gäller om lödningarna är felaktiga/släpper ja, då fungerar det inte du får typ E79 eller så... ibland kan du få RROD även om din konsoll startar, det hände oss idag, helt sjukt! jag startade igång konsollen och 3 röda lampor börjar blinka, likförbannat kommer jag in i dashboarden och kan göra allt som vanligt...
                Hehe ja det lät ju stabilt =) Känner på mig att jag får uppleva nåt liknande. Min gamla box RROD:ade i förrgår så han ville väl gå i pension så jag fick tummen ur och göra klar den nya istället =)

Nu har jag pillat ur moderkortet. Men jag hittar fasiken inte R6T3.. sitter den under en av x-clampsen? Måste man ta bort den för att komma åt?

360 JTAG Backup Console
                360 JTAGable Console

Comment

Hehe ja det lät ju stabilt =) Känner på mig att jag får uppleva nåt liknande. Min gamla box RROD:ade i förrgår så han ville väl gå i pension så jag fick tummen ur och göra klar den nya istället =)

Nu har jag pillat ur moderkortet. Men jag hittar fasiken inte R6T3.. sitter den under en av x-clampsen? Måste man ta bort den för att komma åt?
                  den sitter mellan X'et i X-clampsen... jag kan ta en bild åt dig om du vill? eller försöka hitta en bra på nätet...

*edit:*

ta en titt på den där bilden ^ inom den rödmarkerad triangeln ser du en blå prick, ungefär där sitter den [Jag snodde bilden från nätet och editerade (la till triangeln och pricken)]
                  Last edited by Swizzy; 2010-02-20, 19:11.
                  Google is your friend!

Comment

• Tack som fan! Jag fick bort den med lite jävlar anamma =)

Boxen startar som vanligt, dock märkte jag att fläktarna snurrade på mer och mer och mer tills jag kände att jag ville stänga av den. Inget kan väl ha gått fel så den verkar bli överhettad? Jag har ju aldrig kört utan lock förut så jag vet inte hur mkt fläktarna brukar snurra men borde dom inte vara ganska lugna utan toppen då det blir bra luftflöde? Kan man kolla gradtal eller nå på något sätt?

360 JTAG Backup Console
                    360 JTAGable Console

Comment

• har du lyft moderkortet i kylflänsarna? i så fall kan det vara så att du rubbat för mycket på dom så att dom inte längre har kontakt med CPU/GPU som dom ska, alternativt har du inte skruvat fast ordentligt undertill, eller också har du kört utan fläkttunneln (den vita plast grejen)? kolla även att du inte av misstag tog bort fler motstånd, eller bryggade någon punkt...
                      Google is your friend!

Comment

har du lyft moderkortet i kylflänsarna? i så fall kan det vara så att du rubbat för mycket på dom så att dom inte längre har kontakt med CPU/GPU som dom ska, alternativt har du inte skruvat fast ordentligt undertill, eller också har du kört utan fläkttunneln (den vita plast grejen)?
                        Ah jag kör ju utan fläkttunneln.. har undvikit flänsarna så mkt det gick. Lyfte lite svagt i dom först men jag märkte ju att det inte gick så drog jag i USB-delen istället. Ska sätta på den igen direkt få se. Men den gör ev så stor skillnad alltså?

360 JTAG Backup Console
                        360 JTAGable Console

Comment

• den gör en enormt stor skillnad med tanke på att den riktar luftflödet direkt mot kylflänsarna
                          Google is your friend!

Comment

• Satte på den och nu peppar peppar verkar den gå normalt igen =)

360 JTAG Backup Console
                            360 JTAGable Console

Comment

• som sagt, den gör en enorm skillnad
                              Google is your friend!

Comment

som sagt, den gör en enorm skillnad
                                Ja det verkar den verkligen göra =) Fick lite smått panik när den gick igång mer och mer och mer så jag kände att det var bäst att stänga av den så man slipper överhettning.

Fick igång XEXMenu via skiva iaf. Men nu kan man alltså välja att köra mellan den riktiga 360 disken och en vanlig usb?

Grymt stort tack för all hjälp Swizzy!

360 JTAG Backup Console
                                360 JTAGable Console

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X