Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG - FaQ (Vanliga frågor och svar)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag körde in Swizzys variant på senaste dashen (15574) och skapade NAND:en på en dator utan nätverk. Därefter har jag lagt in avatarstödet. Dock blir jag inte klok på om Dash launch 3.02 är installerat. Jag har sparat med X, men ingen av genvägarna fungerar.

FSD 3 är installerat och fungerar bra. Det jag vill ha är multidisc-stödet och att den skiftar skiva automatiskt. Dock känns guiden till Disk swapper 1.3 jag hittade lite otillräcklig och det är inte inlagt. Dash launch egen variant disc swap är inte aktiverat eftersom den krockar med FSD3.

Hur får jag ordning på multidisc så den byter skiva automatiskt?

I Dash launch 3 står det unload och så, men installationen ser helt annorlunda ut jämfört med innan. Sen vet jag inte om ändringarna jag gjort fungerat för den vill inte boota till FSD3 när jag håller in avsedd knapp vid uppstart.

Ingen multi.ini är inlagd och inte heller swap.xex. Behövs den sistnämnda?

Lite förtydligande nu i editeringen. Det som förvirrar är att jag inte vet om det fungerar.

EDIT:
    Nu har jag en launch.ini i rooten på XBOX360, men inga ändringar jag gjort är sparade i den så jag editerar den i XP-burk och lägger tillbaka.

Behövs swap.xex om jag startar ett spel via XeXMenu som är multidisc?

EDIT:
    Dash launch fungerar efter manuell konfiguration.
    Last edited by TryAndTry; 2012-10-19, 20:33.

Comment

• Swap.xex krävs för att multidisc spel ska byta skiva om du inte på något annat vis gör detta (dashlaunch har en inbyggd funktion för det du kan aktivera, likaså har FSD inbyggd funktion för det)

Läs dashlaunch readme'n för mer information om hur allting funkar... swap.xex kräver multi.ini också...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Det gick inget vidare att använda swap.xex. I Max Payne 3 så stod det bara att det var slut på skiva ett och sen hoppade spelet till dashen. Så här ser multi.ini ut:

"
        [5454086c]
        ; LA Noire
        disk1 = Usb:\Games\5454086C D1
        disk2 = Usb:\Games\5454086C D2
        disk3 = Usb:\Games\5454086C D3
        disk4 = Usb:\Games\5454086C D4

[5454086B]
        ; Max Payne 3
        disk1 = Usb:\Games\5454086B D1
        disk2 = Usb:\Games\5454086B D2
        "

Citationstecken för att markera start och slut. De finns ju inte med i filen i sig.

Jag bootade spelet via file manager. För i spellistan förekommer t.ex. May Payne 3 fyra gånger och jag vill inte starta fel *.xex.

Ska det vara \ efter alla mappnamn? Ibland kan det vara någon töntig grej som gör att det inte fungerar.

Comment

• Original inlägg av TryAndTry Visa Inlägg
          Det gick inget vidare att använda swap.xex. I Max Payne 3 så stod det bara att det var slut på skiva ett och sen hoppade spelet till dashen. Så här ser multi.ini ut:

"
          [5454086c]
          ; LA Noire
          disk1 = Usb:\Games\5454086C D1
          disk2 = Usb:\Games\5454086C D2
          disk3 = Usb:\Games\5454086C D3
          disk4 = Usb:\Games\5454086C D4

[5454086B]
          ; Max Payne 3
          disk1 = Usb:\Games\5454086B D1
          disk2 = Usb:\Games\5454086B D2
          "

Citationstecken för att markera start och slut. De finns ju inte med i filen i sig.

Jag bootade spelet via file manager. För i spellistan förekommer t.ex. May Payne 3 fyra gånger och jag vill inte starta fel *.xex.

Ska det vara \ efter alla mappnamn? Ibland kan det vara någon töntig grej som gör att det inte fungerar.
          Hur ligger spelen mer exakt? är det GOD spel du har? isåfall ska du peka till god containern, annars ska du peka den till ett \ för att ladda default.xex (om jag inte minns helt fel)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• De är uppackade med exiso. Är det GOD ligger den i Content. På GOD ska man inte avsluta med \. Kanske är lika case sensitve som mitt kära Linux är. Dessutom såg jag att jag skrivit [5454086B] och inte b:et med liten bokstav.

Nu är jag redo för att åka ut och härja några timmar, men när jag kommer tillbaka ska de här småjusteringarna göras. Det gör jag på en Windowsdator.

Jag måste ändå fixa en annan sak i Dash launch konfigurationsfil. Det kan vara bra att kunna nå original dashboarden också... Nu bootar den alltid till FSD 3.

Comment

• Multidisc-stödet fungerar. Oh vad mensigt det kan vara ibland. Ett jäkla slashtecken fattas och versal istället för gemen.

Comment

• Hallå i forumet
                Nybliven medlem här, beställde precis ett Xbox med jtag från psxcare. Tänkte bara passa på och fråga vad jag ska tänka på för att inte förstöra mitt Xbox och jtaggen det första jag gör när jag fått det. Så jag inte råkar göra något dumt direkt.

Tack på förhand,
                Djtobe

Comment

• Original inlägg av Djtobeinarobe Visa Inlägg
                  Hallå i forumet
                  Nybliven medlem här, beställde precis ett Xbox med jtag från psxcare. Tänkte bara passa på och fråga vad jag ska tänka på för att inte förstöra mitt Xbox och jtaggen det första jag gör när jag fått det. Så jag inte råkar göra något dumt direkt.

Tack på förhand,
                  Djtobe
                  Den är ganska safe. Lägg inte in någon original system update, speciellt inte någon med högre version än den rgh/jtag patchade som är installerad nu. Ansluter du en Kinect så kanske du måste köra original system update men då kommer den bara att användas för att uppdatera kinecten så länge du ser till att det är samma versionsnummer som det system vi installerat i boxen.
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Okej, tack för det snabba svaret.

Comment

• Nu är jag här igen med en sista fråga... Men finns det några spel jag verkligen inte kan spela? Eller är alla spel samma?
                      Är som sagt ny och försöker lära mig så mycket som möjligt.
                      Tack,

Tobias

Comment

Nu är jag här igen med en sista fråga... Men finns det några spel jag verkligen inte kan spela? Eller är alla spel samma?
                        Tack,

Tobias
                        Du får säga till om du hittar något xbox 360 spel som inte fungerar. Jag känner inte till något.
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nu är jag här igen med en sista fråga... Men finns det några spel jag verkligen inte kan spela? Eller är alla spel samma?
                          Tack,

Tobias
                          Det finns spel som kräver lite extra jobb (t.ex. att du lägger in filer från en av skivorna till hårddisken innan du kan spela dom) eller att du behöver ställa in så att maskinen "byter skiva" mitt i spelet...

Vissa spel kräver även att du lägger in extra grejer (t.ex. Indie Games behöver en TitleUpdate för denna samt att du i dashlaunch har lite special settings som kan orsaka problem med andra spel)

Men i det stora hela finns det inga spel som jag känner till som inte funkar alls med JTAG/RGH, detta under förutsättning att du har senaste versionen of course (vilket är det du får installerat när du får maskinen från oss på PSXCare)
                          Google is your friend!

Comment

• Okej, återigen tack för svaret. Hur lång tid brukar det ta innan man behöver uppdatera, och hur vet man det?

Comment

Okej, återigen tack för svaret. Hur lång tid brukar det ta innan man behöver uppdatera, och hur vet man det?
                              När nya spel inte startar är det dags att uppdatera. Finns ingen regel för det. Nya systemversioner kommer ofta, men det är inte alltid spelen verkligen kräver någon ny funktion utan dom klarar sig rätt länge på en lite äldre version.

Comment

• Så om jag har köpt en JTAGad Xbox nu från psxcare kommer jag alltså kunna spela fifa 14, nhl 14, och gta 5 iallafall?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X