Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Gfer Visa Inlägg
    Har för mig att jag sett en FreeBOOT 12625. Kommer vi få en guide på hur man uppdaterar till det? Eller är det inte värt det, kanske?
    När det blir enkelt för end-users och fungerar för samtliga moderkort skriver jag en ny guide, om in denna blir aktuell fortfarande, isåfall ändrar jag bara lite små saker
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

finns det inget bra sätt att kunna lura spelet som behöver nya uppdateringen (crysis 2) att starta utan den?
      //
      Mattias - JTAG wannabe

Comment

Original inlägg av scrotum Visa Inlägg
        finns det inget bra sätt att kunna lura spelet som behöver nya uppdateringen (crysis 2) att starta utan den?
        jodå, Dashlaunch 2.09 eller senare (kör 2.10 eller 2.11 då 2.09 buggar rätt rejällt och kan bricka din 360 [så att du måste programmera om nanden på nytt] vilket kräver att du har tillgång till LPT/USB SPI punkterna igen...)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Om man redan har Dashlaunch, är det bara att installera nyaste versionen eller?

Comment

Original inlägg av Gfer Visa Inlägg
            Om man redan har Dashlaunch, är det bara att installera nyaste versionen eller?
            Japp, installern skriver över filerna som inte är samma som dom som är med installern
            Google is your friend!

Comment

Stopp i steg 6

Hej,

Jag har följt stegen 1-6 och får nu felmeddelande enligt bild. Jag har idag kernel 9199.

Jag har frippelkollat att CPU Nyckeln stämmer men ändå tror den att den är fel.

Har googlat och googlat men jag ser inte att någon har haft samma problem dessvärre.

Jag kan även tillägga att alla nya spel jag försöker spela vill uppdatera min konsol. Jag har testat att ta bort uppdateringsmappen som alla säger att man ska men även att uppdatera som spelet vill att jag ska.
              Väljer jag att uppdatera får jag felmeddelande att det inte går, tar jag bort mappen säger spelet att jag måste uppdatera för att spela. Detta har hänt med Bulletstorm och Crysis2 ikväll.
              Äldre spel går bra.
              Har även testat att uppdatera med USB men det går inte heller =/
              Tack på förhand

Click image for larger version

Name:	Freeboot felmeddelande.JPG
Views:	1
Size:	74.6 KB
ID:	397397Click image for larger version

Name:	Freeboot felmeddelande.JPG
Size:	74.6 KB
ID:	397397
              Last edited by Swestar; 2011-04-02, 04:02.

Comment

Jag tog bort $update mappen i crysis mappen sen vara bara köra
                //
                Mattias - JTAG wannabe

Comment

Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
                  Hej,

Jag har följt stegen 1-6 och får nu felmeddelande enligt bild. Jag har idag kernel 9199.

Jag har frippelkollat att CPU Nyckeln stämmer men ändå tror den att den är fel.

Har googlat och googlat men jag ser inte att någon har haft samma problem dessvärre.

Jag kan även tillägga att alla nya spel jag försöker spela vill uppdatera min konsol. Jag har testat att ta bort uppdateringsmappen som alla säger att man ska men även att uppdatera som spelet vill att jag ska.
                  Väljer jag att uppdatera får jag felmeddelande att det inte går, tar jag bort mappen säger spelet att jag måste uppdatera för att spela. Detta har hänt med Bulletstorm och Crysis2 ikväll.
                  Äldre spel går bra.
                  Har även testat att uppdatera med USB men det går inte heller =/
                  Tack på förhand

[ATTACH=CONFIG]1109[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1109[/ATTACH]
                  Gör om gör rätt, du har skrivit in fel CPUKey det står ju för f*n vid felmeddelandet
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    Gör om gör rätt, du har skrivit in fel CPUKey det står ju för f*n vid felmeddelandet
                    Då vet jag inte hur jag ska göra för att skriva in den rätt för jag har gjort det säker 5 ggr både själv och med hjälp av en kompis...

EDIT: Nu har jag testat 3ggr till med piggare ögon än nattens påslakan. Det funkar inte bättre för det tyvärr =/

Frustrerande!
                    Last edited by Swestar; 2011-04-02, 12:12.

Comment

Då vet jag inte hur jag ska göra för att skriva in den rätt för jag har gjort det säker 5 ggr både själv och med hjälp av en kompis...

Frustrerande!
                      Ta en bild av xell så jag kan se din CPUKey så kan jag hjälpa dig tolka den, oftast brukar man skriva o istället för 0 (bokstav istället för siffra) dom möjliga tecknena är: A, B, C, D, E, F, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 den är INTE case sensitive, så det spelar ingen roll om du skriver A eller a

*edit:*

Om det fortfarande inte fungerar trots att du skrivit EXAKT rätt, med alla tecken enligt ovan, och du provat med o låta mig tolka åt dig är det troligen något fel på din dump, då får du göra om det steget (början) om du kör från en backup du har sedan tidigare är det troligen en dump från en annan konsoll

*edit2:*

Kan även tillägga att det ska vara 32 tecken, men hade det varit färre så hade du fått ett annat felmeddelande tidigare som talade om det, och hade du försökt skriva in flera hade det tagit stop vid 32
                      Last edited by Swizzy; 2011-04-02, 12:15.
                      Google is your friend!

Comment

Jag tolkar de runda ringarna som nollor då det är en liten prick inne i ringen.
                        Riskar jag något med att lägga upp min CPU-Key? Isf kan du väll ta bort bilden?

edit: backupen är gjord på min konsol så det är där dumpen kommer från.
                        testar att göra en ny dump nu så får vi se vad som händer. (Har testat att göra flera dumpar tidigare)
                        Last edited by Swestar; 2011-04-02, 12:26.

Comment

Jag tolkar de runda ringarna som nollor då det är en liten prick inne i ringen.
                          Riskar jag något med att lägga upp min CPU-Key? Isf kan du väll ta bort bilden?
                          59F247DC39D0FE07844A0ADD52CF23A3 <--- Detta är den CPUKey jag kan få fram, om det fortfarande strular med den dump du använder, prova att dumpa om den, något kan ha blivit fel med dumpen också... worst case får du väl dyka förbi butiken eller skicka maskinen till oss för uppdatering

Det skulle om något vara att du blir bannad av ms, och vad spelar det för roll när du ändå inte kommer åt det?

Jag e inte admin, så jag kan inte radera bilder och sådär som andra medlemmar lägger upp
                          Google is your friend!

Comment

Gjorde en ny dump och fick ett nytt felmeddelande!

copy pastade CPU-key du skrev då det blev rätt :-)

Name:	Capture2.JPG
Size:	66.6 KB
ID:	397398

Comment

Gjorde en ny dump och fick ett nytt felmeddelande!

copy pastade CPU-key du skrev då det blev rätt :-)

[ATTACH=CONFIG]1111[/ATTACH]
                              hehe ok making progress ok, kör programmet i debug mode... det kommer "lösa" problemet, det e jag typ 99% säker på... problemet är att ibuild säger att den har ett problem att hitta en fil eller ngt sådant... och freeboot toolbox maker snappar upp det och tycker att något gått så fel att det inte går att fortsätta, filen som ibuild har problem med är inte äns viktig

och när du kör programmet i debug mode skiter den i felmeddelandet
                              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                                hehe ok making progress ok, kör programmet i debug mode... det kommer "lösa" problemet, det e jag typ 99% säker på... problemet är att ibuild säger att den har ett problem att hitta en fil eller ngt sådant... och freeboot toolbox maker snappar upp det och tycker att något gått så fel att det inte går att fortsätta, filen som ibuild har problem med är inte äns viktig

och när du kör programmet i debug mode skiter den i felmeddelandet
                                Jo... om de ändå vore å väl =) Fick ett felmeddelande i debug-mode också

Tack för att du är tålmodig =)

Name:	Capture3.JPG
Size:	65.0 KB
ID:	397399

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X