Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Spacmec Visa Inlägg
    Hur sjutton tar man reda på vilken Jasperversion man har? Minnet står som unformatted, och så vitt jag förstår så är det antingen 256 eller 512 då.
    Men vilken av dem är det?
    lite hjälp snälla... google är verkligen inte min vän i det här fallet
    Formatera den då?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Vågar man det? När jag köpte Xboxen fick jag reda på att det kunde uppstå en massa problem om jag gjorde det...

Comment

Original inlägg av Spacmec Visa Inlägg
        Vågar man det? När jag köpte Xboxen fick jag reda på att det kunde uppstå en massa problem om jag gjorde det...
        Det ska inte vara några problem att formatera minnesenheten, men det kan uppstå problem om du ANVÄNDER minnet sen...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Aha! Då har jag missförstått det hela!

Formaterade hur som helst, och körde sen efter guiden.
          Ett supertack för den, och för din snabba svar här!

Comment

Varsegod
            Google is your friend!

Comment

Hej. har försökt uppdatera med hjälp av guiden. Men när jag försöker starta Flash360 via xexmenu så stängs Xboxet av.
              Nån som vet vad problemet kan vara??
              USB minnet är på 16 gb och formaterat i fat32

Tack på förhand
              Last edited by Yasin; 2010-12-21, 17:21.

Comment

Original inlägg av Yasin Visa Inlägg
                Hej. har försökt uppdatera med hjälp av guiden. Men när jag försöker starta Flash360 via xexmenu så stängs Xboxet av.
                Nån som vet vad problemet kan vara??
                USB minnet är på 16 gb och formaterat i fat32

Tack på förhand
                Låter väldigt underligt... Vad är det för märke på minnet?
                Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  Låter väldigt underligt... Vad är det för märke på minnet?
                  De är av märket Kingston..

Märkte senare att när jag startar Xboxet med tray knappen och Usb minnet i så kommer fuseset fram men vågar inte göra något. Då jag inte kom dit via flash360.

En annan fråga.
                  Jag jtagade hos er men vet inte om ni la in xell eller inte.

Ganska dålig på de här kanske är bättre att åka till er med den

Comment

De är av märket Kingston..

Märkte senare att när jag startar Xboxet med tray knappen och Usb minnet i så kommer fuseset fram men vågar inte göra något. Då jag inte kom dit via flash360.

En annan fråga.
                    Jag jtagade hos er men vet inte om ni la in xell eller inte.

Ganska dålig på de här kanske är bättre att åka till er med den
                    Att du får fram fuseset etc. när du kickar igång konsollen med trayen ute är normalt när var det du JTAG:ade maskinen? eller rättare sagt; vad har du för dashboard version? om du har 8955 har du med 80% säkerhet Xell, har du 9199 har du med 110% säkerhet Xellous

Visst kan du dyka förbi och låta oss fixa det, om du känner att det här verkligen inte går... vi tar 350:- för det jobbet, tar oss cirka 10 minuter och fixa (på 16mb maskiner om inget strular och en tekniker som vet vad dom håller på med har tid) max 30 minuter per maskin om det inte strular riktigt ordentligt...
                    Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      Att du får fram fuseset etc. när du kickar igång konsollen med trayen ute är normalt när var det du JTAG:ade maskinen? eller rättare sagt; vad har du för dashboard version? om du har 8955 har du med 80% säkerhet Xell, har du 9199 har du med 110% säkerhet Xellous

Visst kan du dyka förbi och låta oss fixa det, om du känner att det här verkligen inte går... vi tar 350:- för det jobbet, tar oss cirka 10 minuter och fixa (på 16mb maskiner om inget strular och en tekniker som vet vad dom håller på med har tid) max 30 minuter per maskin om det inte strular riktigt ordentligt...
                      Jag har dashboard 9199. Jtaga maskinen i oktober månad.

Så du vet inte vad felet kan vara?? finns de en möjlighet att flash360 som jag laddade ner är felaktig?? Den var bara på ca 1mb. Om det är fallet finns de någon säker sida för nerladdning. Kollat swizzy men de verkar vara en sida med programmens namn men inte för nerladdning

Comment

här kan du ladda ner flash360. denna fungerar fint för mig och är inte korrupt på något sätt.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                          här kan du ladda ner flash360. denna fungerar fint för mig och är inte korrupt på något sätt.
                          Man tackar. Ska prova den imorn.

Comment

Jag har dashboard 9199. Jtaga maskinen i oktober månad.

Så du vet inte vad felet kan vara?? finns de en möjlighet att flash360 som jag laddade ner är felaktig?? Den var bara på ca 1mb. Om det är fallet finns de någon säker sida för nerladdning. Kollat swizzy men de verkar vara en sida med programmens namn men inte för nerladdning
                            Aa nej jag har inte lagt upp massa program... inte haft tid till det...

men den finns på ett speciellt ställe för den som är intresserad (länkar inte öppet) då är den dessutom färdig med Xellous update för folk som kör XBR... (xellous finns redan i Freeboot)
                            Google is your friend!

Comment

Man tackar. Ska prova den imorn.
                              Kunde inte hålla mig var tvungen att kolla om den funka och de gjorde den.
                              Tack ännu engång

Comment

Följde guiden nu och efter att allt vart klart så stängdes konsollen av och nu går de inte att starta upp den igen

Vad kan ha gått fel?
                                vet att jag följde guiden korrekt

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X