Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Yasin Visa Inlägg
    Följde guiden nu och efter att allt vart klart så stängdes konsollen av och nu går de inte att starta upp den igen

Vad kan ha gått fel?
    vet att jag följde guiden korrekt
    har du dragit ur strömmen typ 2 minuter och provat efter det? ibland krävs det så boxen tömmer minnen och allt.

Comment

Följde guiden nu och efter att allt vart klart så stängdes konsollen av och nu går de inte att starta upp den igen

Vad kan ha gått fel?
      vet att jag följde guiden korrekt
      Startar den inte i huvudtaget? reagerar den alls? ger den någon form av error code?

Vad är det för moderkort?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Startar den inte i huvudtaget? reagerar den alls? ger den någon form av error code?

Vad är det för moderkort?
        Den startar inte alls. När jag körde freboot stod de falcon

Comment

Den startar inte alls. När jag körde freboot stod de falcon
          När du säger "startar inte alls" betyder det att den inte lyser i huvudtaget eller att det lyser men inget händer?

Har du kopplat den på HDMI eller i den andra porten?

Sa den 5770 Falcon eller vad sa den mer exakt?

Bor du i stockholm?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

När du säger "startar inte alls" betyder det att den inte lyser i huvudtaget eller att det lyser men inget händer?

Har du kopplat den på HDMI eller i den andra porten?

Sa den 5770 Falcon eller vad sa den mer exakt?

Bor du i stockholm?
            Den lyser inte alls. Förs gjorde den de tills till jag drog ut strömkabeln.
            Jag hade komponent kabel när jag gjorde allt sen provade jag byta till hdmi när den sluta fungera
            Jag kommer inte ihåg exakt men har för mig att de bara stod falcon. var de ända jag kollade
            Jag bor i stockholm.
            Jag har för mig att strömdosan ska lysa grönt men den lyser orange om de kan vara till nån hjälp

Comment

Den lyser inte alls. Förs gjorde den de tills till jag drog ut strömkabeln.
              Jag hade komponent kabel när jag gjorde allt sen provade jag byta till hdmi när den sluta fungera
              Jag kommer inte ihåg exakt men har för mig att de bara stod falcon. var de ända jag kollade
              Jag bor i stockholm.
              Jag har för mig att strömdosan ska lysa grönt men den lyser orange om de kan vara till nån hjälp
              Om strömdosan inte byter läge till grönt betyder det att du inte fått i ström kabeln ordentligt igen tryck till lite till så ska du se att den klickar i

Om du har vägarna förbi Södermalm något i jul kan vi förmodligen fixa det åt dig för 350... hade du gjort maskinen hos oss eller någon annanstans? vi kan programmera om nanden helt och hållet, det är förmodligen något badblock någonstans som inte hamnade riktigt rätt, men vi kan åtgärda det
              Google is your friend!

Comment

Om strömdosan inte byter läge till grönt betyder det att du inte fått i ström kabeln ordentligt igen tryck till lite till så ska du se att den klickar i

Om du har vägarna förbi Södermalm något i jul kan vi förmodligen fixa det åt dig för 350... hade du gjort maskinen hos oss eller någon annanstans? vi kan programmera om nanden helt och hållet, det är förmodligen något badblock någonstans som inte hamnade riktigt rätt, men vi kan åtgärda det
                Jtaga hos er så jag antar att ni har min orginal nand.
                Men när jag anväde flash360 sparade inte den min orginal nand på minnet då

Trycker jag mycket hårdare tror jag att jag kommer igenom på andra sidan.

Kan det vara fel på kabeln då den har varit väldigt spänd??
                Last edited by Yasin; 2010-12-23, 00:51.

Comment

Jtaga hos er så jag antar att ni har min orginal nand.
                  Men när jag anväde flash360 sparade inte den min orginal nand på minnet då

Trycker jag mycket hårdare tror jag att jag kommer igenom på andra sidan.

Kan det vara fel på kabeln då den har varit väldigt spänd??
                  Japp, vi ska ha din original nand, flash360 sparade XBR/Freeboot nanden... originalet finns inte kvar där...

Hmm... jadu... bästa är nog om du kommer förbi oss på PSXCare så får jag eller psytroll kolla närmare på det...

Jag tror ärligt talat det inte är något fel på själva ström kabeln, däremot kan det vara så att någon del av SMC'n blev korrupterad under skrivning eller när du drog ur strömmen och tömde minnet (SMC = Bootloader)
                  Google is your friend!

Comment

Japp, vi ska ha din original nand, flash360 sparade XBR/Freeboot nanden... originalet finns inte kvar där...

Hmm... jadu... bästa är nog om du kommer förbi oss på PSXCare så får jag eller psytroll kolla närmare på det...

Jag tror ärligt talat det inte är något fel på själva ström kabeln, däremot kan det vara så att någon del av SMC'n blev korrupterad under skrivning eller när du drog ur strömmen och tömde minnet (SMC = Bootloader)
                    Okey. Får ta och åka förbi nån dag när jag har tid.

Tack för dem snabba svaren Swizzy och int21

Comment

Hej!

Jag försöker skapa freeBOOT filen men stöter på patrull.
                      Kör med 2.6 versionen och när jag kör i debug läge så säger den
                      Error: Could not find file "sysupdate.xexp1".
                      ERROR: Unhandled exception.
                      Press any key to continue . . .
                      Men sen fortsätter den och skapar ändå filen, vågar jag köra på den eller vad ska jag hitta på?

Jag använder samma flashdmp fil som jag uppdaterade till 9199 med, är det kanske det som är problemet, bör jag lägga ut en ny dump?

/AJ

Comment

Original inlägg av A_J Visa Inlägg
                        Hej!

Jag försöker skapa freeBOOT filen men stöter på patrull.
                        Kör med 2.6 versionen och när jag kör i debug läge så säger den
                        Error: Could not find file "sysupdate.xexp1".
                        ERROR: Unhandled exception.
                        Press any key to continue . . .
                        Men sen fortsätter den och skapar ändå filen, vågar jag köra på den eller vad ska jag hitta på?

Jag använder samma flashdmp fil som jag uppdaterade till 9199 med, är det kanske det som är problemet, bör jag lägga ut en ny dump?

/AJ
                        Det är inga som helst problem att använda den filen "sysupdate.xexp1" är inte viktig dom viktiga filerna: kv.bin och smc_config.bin hämtar den redan ut och använder
                        Google is your friend!

Comment

Ok!
                          Tack så mycket för som alltid ett super snabbt svar!

/AJ

Comment

Original inlägg av A_J Visa Inlägg
                            Ok!
                            Tack så mycket för som alltid ett super snabbt svar!

/AJ
                            Bara ibland när man har tur jobbar för mycket nu för att hinna med riktigt blir typ inom 24h nu för tiden om jag har ett bra svar på folks frågor
                            Google is your friend!

Comment

Planerar på att uppdatera då jag stött på AP25 problem och har några frågor. Om man har en kopia på sitt NAND så går det väl att återställa om det går snett? Hur vet man vilket moderkort man har? Inköpsdatumet på min konsol är 2006-12-14 (4 år, ingen RROD), Jasper moderkort fanns väl inte då? Några andra bra saker att uppdatera/tricksa med när jag ändå ska hålla på?
                              Last edited by Gfer; 2010-12-31, 02:45.

Comment

Det går att återställa om du har en backup av din nand ja, men går det käpp rätt åt helvete och konsollen inte startar längre måste du skriva direkt till nanden via D-suben vi monterat (den kanske saknas om vi hade ont om dom när du var inne och JTAG:ade, då är det bara att vi monterar en ny åt dig eller att du gör det själv)

Hur man vet vilket moderkort du har? enkelt; kolla på om du har HDMI, har du inte det har du Xenon... Har du det har du antingen Zephyr, Falcon eller Jasper... då får du kolla på Ström porten, hur ser den ut? pinne i mitten: Zephyr, ingen pinne i mitten och hel platta längst upp: Falcon, ingen pinne i mitten och 2 delad platta i toppen: Jasper

Några andra saker? well; Dashlaunch... freestyle dash eventuellt om du inte redan har 2.0:an
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X