Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    då har du skrivit fel. Det ska vara $$ystemUpdate - bara 2 dollartecken, inget S
    Tack för tipset. Fick dock inte det att fungera heller (testade både på Swizzys genererade fil samt msofts original. testade både med och utan ini-filen med 'false')

Testat med 3 stickor i båda usb-uttagen.

// P

Comment

• Fick till det nu. Jag flashade om den på nytt till 13599, från en gammal 9199-nand (denna gång med senaste BestPig, som vad jag förstår ej inkluderar dashlaunch).

Efter omflashningen körde jag in Msofts officiella $systemupdate och sen in med dashlaunch 2.23b och nu fungerar allt

Tack ändå för hjälpen :-)

// P
      Last edited by peroy; 2011-08-01, 10:54.

Comment

• Original inlägg av peroy Visa Inlägg
        Tack för tipset. Fick dock inte det att fungera heller (testade både på Swizzys genererade fil samt msofts original. testade både med och utan ini-filen med 'false')

Testat med 3 stickor i båda usb-uttagen.

// P
        jag får kika på det, kanske behövs ännu mer för att stänga av den blockeringen, eller så kanske jag gjort en typo ngnstans

men det ska funka...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Hej,

Precis lagt in nya Dashboarden med CMD Freebooter 1.2.1 som inehöll 13599 versionen, gick kalasbra! Nya lir funkar etc.

Jag svarade ja på att preppa en enhet med nya avatar delen. Hur gör jag nu för att få in den?

Hepp!

Comment

• Original inlägg av himi Visa Inlägg
            Hej,

Precis lagt in nya Dashboarden med CMD Freebooter 1.2.1 som inehöll 13599 versionen, gick kalasbra! Nya lir funkar etc.

Jag svarade ja på att preppa en enhet med nya avatar delen. Hur gör jag nu för att få in den?

Hepp!
            Du ska bara sätta USB minnet i konsollen och svara ja på frågan, kan vara så att den buggar lite... ska kika närmare på det inför nästa version...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              Du ska bara sätta USB minnet i konsollen och svara ja på frågan, kan vara så att den buggar lite... ska kika närmare på det inför nästa version...
              Ok , så ska jag prova eller inte då? :-) Vänta på ny version?

Comment

Ok , så ska jag prova eller inte då? :-) Vänta på ny version?
                prova om det funkar, den laddar hem rätt version, men det e mer att den kanske söker efter $SystemUpdate och mappen heter $systemupdate

det är isåfall MS fail eftersom mappen som du packar upp från deras officiella heter just "$systemupdate"... vet att det kan vara "case-sensitive" ibland, men som sagt, testa... funkar det inte, prova o döpa om mappen bra till stort S och stort U så som det står ^
                Google is your friend!

Comment

• Körde just utan att behöva ändra något, TEST OK! :-)

Tack för hjälpen!

Comment

Körde just utan att behöva ändra något, TEST OK! :-)

Tack för hjälpen!
                    men då är det jue inga fel på den funktionen som jag fått höra från ngn att det minnsan inte funkade alls... >_< måste vara ngn som haft fel någonstans...
                    Google is your friend!

Comment

• Hmm vet inte om detta har med min update att göra men då och då när jag startar boxen så drar den igång första-gången-setupen, får svara på språkval etc.

Vad kan det bero på?

Comment

Hmm vet inte om detta har med min update att göra men då och då när jag startar boxen så drar den igång första-gången-setupen, får svara på språkval etc.

Vad kan det bero på?
                        prova att programmera om nanden igen, med hjälp av flash360...
                        Google is your friend!

Comment

• Eh va? :-) Använde Flash360 sist och guiden ovan? Det enda jag inte vet om jag svarade rätt på i update jobbet var om jag har Aud clamp eller inte. Jag svarade nej. Påverkar?

Comment

Eh va? :-) Använde Flash360 sist och guiden ovan? Det enda jag inte vet om jag svarade rätt på i update jobbet var om jag har Aud clamp eller inte. Jag svarade nej. Påverkar?
                            Det påverkar SMC'n, att konsollen i huvudtaget startar betyder att du valt rätt där

Men prova som sagt att göra om stegen med flash360... det kan ibland bli något litet fel ngnstans i mjukvaran som programmeras, då får man göra om det
                            Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              Det påverkar SMC'n, att konsollen i huvudtaget startar betyder att du valt rätt där

Men prova som sagt att göra om stegen med flash360... det kan ibland bli något litet fel ngnstans i mjukvaran som programmeras, då får man göra om det
                              Så kört genom den en gång till så får vi se.
                              Jag anväbde USB disk istället för sticka. Samt att jag körde flash360.xex från interna disken där du la alla apps etc åt mig höromdagen. :-) Kopierad dit updflash.bin från USB disken och flashade tillbaks nand.

Sen stängde den av konsolen som den ska. När jag startar den så går fläkten på typ 100% och röd lampa nere till höger i ringen blinkar. Stänger och startar, samma sak igen. Rycker ur USB disken och startar då funkar det.
                              Kör genom first time setup med språkval etc. sen in med usb disken när den är igång. Startar xexmenu och spelen funkar.

Får se om jag fick bort mitt ursprungliga fel med first time setup nu då.

Men det känns lite rackigt det här med blinka rött och tappa konf. Är det sånt man får vara beredd på med JTAG burk eller har jag lite problem kanske?

Hepp! Tack för hjälpen! :-)

Comment

Så kört genom den en gång till så får vi se.
                                Jag anväbde USB disk istället för sticka. Samt att jag körde flash360.xex från interna disken där du la alla apps etc åt mig höromdagen. :-) Kopierad dit updflash.bin från USB disken och flashade tillbaks nand.

Sen stängde den av konsolen som den ska. När jag startar den så går fläkten på typ 100% och röd lampa nere till höger i ringen blinkar. Stänger och startar, samma sak igen. Rycker ur USB disken och startar då funkar det.
                                Kör genom first time setup med språkval etc. sen in med usb disken när den är igång. Startar xexmenu och spelen funkar.

Får se om jag fick bort mitt ursprungliga fel med first time setup nu då.

Men det känns lite rackigt det här med blinka rött och tappa konf. Är det sånt man får vara beredd på med JTAG burk eller har jag lite problem kanske?

Hepp! Tack för hjälpen! :-)
                                häromdagen?? nej det tror jag inte, har varit på semester nu i en vecka

Vad gäller problemet med att det e 1 röd lampa som blinkar kan det vara vanligt på JTAG's ja, specifikt för dom som inte har Aud_clamp... Aud_clamp kräver andra lödningar och du fick förmodligen din konsoll JTAG:ad innan det fanns information om hur aud_clamp lödningarna och sådär funkar om du gjorde den hos oss... vi började med det i samband med att vi började med att köra freeboot 0.04 ungefär

Att den tappar konf. kan bero på att något blivit lite fel någonstans att den läser confen från fel sektion i nanden t.ex.
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X