Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Wasabi is the shit ifall man bara vill spela spel... bara att kopiera in iso filerna på en disk..
    Mhm, den hittar automagiskt allting oavsett mappstruktur? ;D
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• dumt av mig att inte länka... http://www.youtube.com/watch?v=ANvqXaHJ27Q
      är bara att browsa fram den genom video library

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Exploit 360 gör ingenting annat än en Xell-Reloaded image för dig att använda tillsamans med reset glitch hack eller en freeboot image som kan användas med SMC hacket (det gamla som inte funkar på nyare maskiner)...
        Vilket i praktiken då innebär att man snällt får vänta tills någon släpper en hackad dashboard som är kompatibel med resetglitchhacket innan man kan göra allt det där roliga?

Fan, får nog ta och läsa på lite och försöka reda ut begreppen i det här träsket :>

Comment

• Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
          dumt av mig att inte länka... http://www.youtube.com/watch?v=ANvqXaHJ27Q
          är bara att browsa fram den genom video library
          Det bästa med wasabi är "• NTFS file system natively supported" det enda som kan slå det i hela världen är om den också börjar skriva ut pengar.
          NTSF alla dagar tack.

Comment

• jag gillar nog att dom kör ESATA/SATA direkt till disken bättre ... (hastigheten) ... skulle visst komma ett addon så man kan använda usb oxo

Comment

• Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
              Vilket i praktiken då innebär att man snällt får vänta tills någon släpper en hackad dashboard som är kompatibel med resetglitchhacket innan man kan göra allt det där roliga?

Fan, får nog ta och läsa på lite och försöka reda ut begreppen i det här träsket :>
              Japp
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Jag blir snurrig av all info man läser överallt! Jag har varit lite utanför ett tag nu, min projektorlampa pajjade för nästan ett år sedan, och då slutade jag spela på boxen. Men nu när glitchen kom så kan man ju inte låta bli att börja kolla på detta igen.
                Jag har dock en Falcon, så jag kan väl inte använda mig av detta än. Men jag blir inte riktigt klok på vad man kan göra med glitch-chipet installerat. Man kan boota Xell har jag fattat, men det finns alltså inte någon dash än!?. Kan man göra något annat innan dess? Finns det någon bra samlad info någonstans?
                Jag fick hem ett par kort ifrån kina idag. Så nu har jag hårdvaran för att kunna glitcha. Nu skall jag bara sätta mig in i allt så jag att vad jag skall göra när Falcon kan glitchas.

Comment

• Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
                  Jag blir snurrig av all info man läser överallt! Jag har varit lite utanför ett tag nu, min projektorlampa pajjade för nästan ett år sedan, och då slutade jag spela på boxen. Men nu när glitchen kom så kan man ju inte låta bli att börja kolla på detta igen.
                  Jag har dock en Falcon, så jag kan väl inte använda mig av detta än. Men jag blir inte riktigt klok på vad man kan göra med glitch-chipet installerat. Man kan boota Xell har jag fattat, men det finns alltså inte någon dash än!?. Kan man göra något annat innan dess? Finns det någon bra samlad info någonstans?
                  Jag fick hem ett par kort ifrån kina idag. Så nu har jag hårdvaran för att kunna glitcha. Nu skall jag bara sätta mig in i allt så jag att vad jag skall göra när Falcon kan glitchas.
                  precis, ingen som släppt freeboot till reset glitch hack än. Men det borde komma ut närsomhelst... Med xell kan du ladda linux, och även vissa homebrew (n64, ps1 emulator, samt några andra grejer.. Kolla libxenon.org för mer om det)

Comment

• Original inlägg av Postal Visa Inlägg
                    Det bästa med wasabi är "• NTFS file system natively supported" det enda som kan slå det i hela världen är om den också börjar skriva ut pengar.
                    NTSF alla dagar tack.
                    ja det är ju ganska logiskt eftersom den laddar iso-filerna direk, hur ska man annars få plats med en dvd dl iso?
                    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

Comment

• NTFS behövs inte. Man packar ju ändå upp spelen när man har en JTAG (och snart när man har en RGH-maskin). Ingen fil är större än 4GB.
                      1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                        NTFS behövs inte. Man packar ju ändå upp spelen när man har en JTAG (och snart när man har en RGH-maskin). Ingen fil är större än 4GB.
                        JTAG ja, men inte när vi snackar om ODDE's vilket dom senaste inläggen handlar om...
                        Google is your friend!

Comment

• Ah, ni är OT alltså. :P

Comment

• Verkar som xbox360 kommer bli lika moddade som den gamla xboxen.
                            Det här ser väldigt intressant ut
                            http://www.youtube.com/watch?v=_edEN...layer_embedded

Comment

• Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
                              Verkar som xbox360 kommer bli lika moddade som den gamla xboxen.
                              Det här ser väldigt intressant ut
                              http://www.youtube.com/watch?v=_edEN...layer_embedded
                              Mja, det där är nya FSD. Det blir nog najs.

Comment

• finns det något mer om det där rxe? ser ju onekligen inte ut som något som kommer hända då de skriver att det släpps decebruary 32nd
                                Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
                                Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X