Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ggbuild ute nu!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

En fråga, är det bättre att vänta på att coolrunner släpps istället för att köra matrix glitcher?

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Actually, det finns ett moderkort som inte funkar ännu, det nya slim moderkortet UTAN HANA krets
      Är detta ngt man kan kolla med serienummer eller dylikt? Tänkte bara försäkra mig om den slim jag precis beställt fungerar.

Det jag läst hittills är att den som ej fungerar dykt upp i en Forza 4-bundling, men kan ju finnas andra åxå.

// P

Comment

Måste konsollen vara uppdaterad till 13599<?

Eller räcker det med 13604-filerna filerna som används till GGbuild?

Jag har sett något om att det är lurigt att uppdatera dashen om man har CFW i driven. Stämmer detta?
        Behöver man flasha in OrgFW innan uppdatering?

Behöver jag uppdatera dash över huvud taget? Jag har just nu 12625
        Jag har det lite meckigt med flashning av drivern då jag inte har något spear.
        Jag har en Lite-on 74850C.
        Det händer så mycket i xbox-scenen hela tiden att jag inte hinner med. Förr gjorde jag inte mycket annat än att läsa på, men nu innehåller livet mycket annat(barn bla.) så jag hinner liksom inte ikapp..

Comment

Fick ett tips nu om vad för komponent man behöver för att köra dual boot. Cygnos 360 chip + RGH chip ska man tydligen kunna koppla ihop för att få Dual boot o.O ingen aning om hur, då jag inte vet hur cygnos 360 funkar men det var vad jag kunde ta reda på xP
          Last edited by jonthe838; 2011-10-22, 17:01.

Comment

Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
            Måste konsollen vara uppdaterad till 13599<?

Eller räcker det med 13604-filerna filerna som används till GGbuild?

Jag har sett något om att det är lurigt att uppdatera dashen om man har CFW i driven. Stämmer detta?
            Behöver man flasha in OrgFW innan uppdatering?

Behöver jag uppdatera dash över huvud taget? Jag har just nu 12625
            Jag har det lite meckigt med flashning av drivern då jag inte har något spear.
            Jag har en Lite-on 74850C.
            Det händer så mycket i xbox-scenen hela tiden att jag inte hinner med. Förr gjorde jag inte mycket annat än att läsa på, men nu innehåller livet mycket annat(barn bla.) så jag hinner liksom inte ikapp..

Har du inte ens tid att läsa igenom tråden och hitta detta inlägg?

Jag gjorde precis samma hopp. Du behöver inte uppdatera dashen först, det räcker utmärkt med ggbuildfilerna. Det går dessutom bra att slänga på avatarupdaten från usb med den officiella 13604-installern från MS efteråt, utan att skriva över den hackade dashen, om du nu som jag inte hade den installerad.

Du kommer inte behöva använda dvddriven alls, så jag utgår från att det kommer funka utmärkt med CFW-flashad drive också.
            Last edited by kaputnik; 2011-10-22, 17:16.

Comment

Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
              En fråga, är det bättre att vänta på att coolrunner släpps istället för att köra matrix glitcher?
              Orkar du vänta till slutet av november?

C-Moden funkar lika bra som coolrunner borde göra med slim, men man får lägga till komponenter själv
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

C-Moden funkar lika bra som coolrunner borde göra med slim, men man får lägga till komponenter själv
                Mja, typ en konding, en diod och en resistor för sammanlagt max 5 spänn :>

Förresten, om ni inte redan gör det, så är ju det en bra service till era kunder, att skicka med de nödvändiga komponenterna. Det är ju inte direkt dyra grejer, men det är säkert skönt för folk att slippa jaga rätt på dem

Comment

Sorry. JAg trodde att jag hade läst allt. Det hade jag väl ifs men jag missade denna relevanta information.

Jag har faktiskt testat nu, men jag lyckas inte riktigt. Jag får ingen bild vare sig om jag startar med power eller eject.
                  Flashar jag in orginalnand eller första glitchen så funkar det som det gjorde innan, men jag lyckas inte med GG.

Logfilen ifrån GGbuild säger bla:

***** could not read .\13604\..\launch.xex, skipping *****

***** could not read .\13604\..\lhelper.xex, skipping *****

Är det något som är fel då?

Den avslutar iaf med:

---------------------------------------------------------------
                  falconout.bin glitch image built, info:
                  console : falcon
                  NAND size: 16MiB
                  CPU Key : 2424274FBFD805C467EC62D5F12E****
                  1BL Key : DD88AD0C9ED669E7B56794FB68563EFA
                  CF LDV : 11
                  ggBuild Finished. Have a nice day.

Tips?

Comment

Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
                    Mja, typ en konding, en diod och en resistor för sammanlagt max 5 spänn :>

Förresten, om ni inte redan gör det, så är ju det en bra service till era kunder, att skicka med de nödvändiga komponenterna. Det är ju inte direkt dyra grejer, men det är säkert skönt för folk att slippa jaga rätt på dem
                    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1495&xSec=89 <--- där har du produkten vi skickar med det man behöver färdig monterat om man beställer den så, då är den dessutom färdig programmerad, redo att bara motnera och flasha nanden

Vi har även ett paket där vi proggar och slänger ihop allt i en påse åt dig
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
                      Sorry. JAg trodde att jag hade läst allt. Det hade jag väl ifs men jag missade denna relevanta information.

Jag har faktiskt testat nu, men jag lyckas inte riktigt. Jag får ingen bild vare sig om jag startar med power eller eject.
                      Flashar jag in orginalnand eller första glitchen så funkar det som det gjorde innan, men jag lyckas inte med GG.

Logfilen ifrån GGbuild säger bla:

***** could not read .\13604\..\launch.xex, skipping *****

***** could not read .\13604\..\lhelper.xex, skipping *****

Är det något som är fel då?

Den avslutar iaf med:

falconout.bin glitch image built, info:
                      console : falcon
                      NAND size: 16MiB
                      CPU Key : 2424274FBFD805C467EC62D5F12E****
                      1BL Key : DD88AD0C9ED669E7B56794FB68563EFA
                      CF LDV : 11
                      ggBuild Finished. Have a nice day.

Tips?

Filerna där behöver du inte oroa dig för, det är bara om du vill integrera dashlaunch direkt i imagen istället för att installera det efteråt. Har du inte gjort det, så hittar den såklart inte heller filerna.

Har du provat att ge det en stund? För mig har Xell startat ganska omedelbart de två gånger jag testat det från den här imagen, men har slängt in rgh1.1 på min cmod, och den ska tydligen vara snabbare. Däremot tar det ibland de utlovade 2 minuterna att få igång dashboardet, och under den tiden är det svart på skärmen.

Testa att knäppa igång lådan och låt den stå i 5 min, och om inte det funkar, posta hela loggen på pastebin eller nåt. Inte för att jag vet så mkt mer än någon annan om det här, men med fler ögon på det ökar ju chanserna att hitta felet

Comment

Nu funkar det! Jag hade inte ändrat moderkortstyp i options.ini

Edit: Stort tack för hjälpsamheten!

Comment

Vänta en månad blir nog mentalt svårt. Lär nog komma in till er nästa vecka och få allt monterat och klart om ni är redo Hörde dock att coolrunner skulle ha snabbare boot time på en falcon än de andra?

Comment

Det som ska testas är att bygga en GGBoot image sedan se om den startar på konsollen som den ska... Jag vet redan nu att den bygger imagen utan att ge några fel/varningar, men det betyder inte automatiskt att det funkar

Jag ger dig en länk senare ikväll med en kompilerad version som du kan få testa
                            säg bara till, har precis fått klart den så jag vet att den startar somd en skall. har interface inlött för att flasha den så jag kan testa att göra en image med ditt program och se om den fungerar som den skall
                            1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

Comment

vad är det för disk man kan plugga in efter att ha fixat montering av RGH chip med diverse programmering och annan installation? är det bara extern disk som funkar eller kan man använda t.ex. en sata hdd?

Comment

Original inlägg av reta Visa Inlägg
                                vad är det för disk man kan plugga in efter att ha fixat montering av RGH chip med diverse programmering och annan installation? är det bara extern disk som funkar eller kan man använda t.ex. en sata hdd?
                                Vilken 2.5" sata hårddisk som helst i ett "360 kabinett" beroende på om du har phatt eller slim måste du eller bör du ha ett sådant, slims kan köra utan men då hänger disken löst i luften och sitt i kontakten... har du en phatt behöver du ha en adapter då det inte är standard SATA på dom
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X