Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fungerande Releaser - WiiKey

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• i GC-läge fungerar Wiin som en GC helt enkelt, det enda som funkar är GC-spel och tillbehör. eventuellt kan man stänga av enheten med en Wiimote, det minns jag inte riktigt. det var nog säkrast för Nintendo att göra på det här viset eftersom en del nasty buggar med stor sannolikhet hade dykt upp annars. och om jag minns rätt så läste jag någonstans, i korta drag, att grafikchippet i en Wii bara är en upphottad GC som klockas ner till att matcha GCns hastighet igen. sanningshalten i detta styrks ju, i alla fall i min mening, av att absolut inget tjafs alls har uppstått gällande GC-spel på Wii (med undantag av Naruto). jämför detta med PS3ans så kallade bakåtkompatibilitet med PS2.

Comment

• Ingen som fått hem och hunnit testa Resident Evil4 - wii edition?

Comment

• Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
        i GC-läge fungerar Wiin som en GC helt enkelt, det enda som funkar är GC-spel och tillbehör. eventuellt kan man stänga av enheten med en Wiimote, det minns jag inte riktigt. det var nog säkrast för Nintendo att göra på det här viset eftersom en del nasty buggar med stor sannolikhet hade dykt upp annars. och om jag minns rätt så läste jag någonstans, i korta drag, att grafikchippet i en Wii bara är en upphottad GC som klockas ner till att matcha GCns hastighet igen. sanningshalten i detta styrks ju, i alla fall i min mening, av att absolut inget tjafs alls har uppstått gällande GC-spel på Wii (med undantag av Naruto). jämför detta med PS3ans så kallade bakåtkompatibilitet med PS2.
        Har läst det också, tyckte dock att de kunde haft lite minne allokerat till GC-läget så man slapp köpa minneskort.

Original inlägg av Nord_ Visa Inlägg
        Ingen som fått hem och hunnit testa Resident Evil4 - wii edition?
        Har den släppts ännu?

Comment

• Original inlägg av hadirajan
          Har den släppts ännu?
          mm, "Resident Evil 4 Wii Edition USA Wii-PROMiNENT".

Comment

• Bränner denna nu, ska dock fungera.

Comment

• Original inlägg av warquz Visa Inlägg
              Bränner denna nu, ska dock fungera.
              Fick det bekräftat på annat håll att den releasen ska fungera med wiikey. Behövs tydligen att köra wiibrickblocker på den först dock.

Comment

• Original inlägg av Nord_ Visa Inlägg
                Fick det bekräftat på annat håll att den releasen ska fungera med wiikey. Behövs tydligen att köra wiibrickblocker på den först dock.
                Behövs det eller räcker det med nyaste firmware?

Comment

• Resident_Evil_4_Wii_Edition_USA_Wii-PROMiNENT funkar lysande med Wiinja.. behöver inte göra nått spec
                  Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
                  Wii - Wiinja Deluxe
                  NintendoDS - R4
                  Xbox - SmartXX - SOLD!
                  http://profile.mygamercard.net/crsan
                  http://www.minhembio.com/crsan

Comment

• Ingen update eller nåt, så man behöver inte tjafsa med brick blocker för ResEvil4

Comment

• Original inlägg av warquz Visa Inlägg
                      Ingen update eller nåt, så man behöver inte tjafsa med brick blocker för ResEvil4
                      För mig så gick det prima. Drog ned Prominent versionen.
                      Brännde som vanligt och det drog igång utan problem.

Comment

• Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
                        För mig så gick det prima. Drog ned Prominent versionen.
                        Brännde som vanligt och det drog igång utan problem.
                        Efter patch:ad ISO då eller? Första gången jag sitter med ett NTSC-spel och förvirringen är total..

(Ja, förvirrad blondin här... )

Comment

• Original inlägg av Tesselajnen Visa Inlägg
                          Efter patch:ad ISO då eller? Första gången jag sitter med ett NTSC-spel och förvirringen är total..

(Ja, förvirrad blondin här... )
                          Nej, ingen patchning krävdes om man kör Wiikey med regfri alternativet igång.

Comment

• Precis, har du kört Wiikey setup disc och satt till regionsfri så startar det med en gång. Verkar inte vara någon uppdatering på den heller för mitt gick igång med detsamma.

Comment

• Va najs!

Nu vet man vad man ska tanka, och slippa slösa skivor.

Comment

• Nu har sims2 pets kommit i PAL verision, testar det imorgonbitti.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X