Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSJAILBREAK tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ser ut som det är något skumt med programmet...

Original inlägg av PS3Hax
    The site linked in the updater.exe has a virus on it, the way this connects your pc would get the virus without your av flagging it up, check the url's in the file with a hex editor.

I think this is either a very clever fake, or the psjb team have some explaining to do (the fact its looking for a .fla file to update with kinda suggests its fake >.<)

Anyway, the report from my av follows,

05/11/2010 18:24:49 HTTP filter file http://www.the{edited}ay.com/ HTML/ScrInject.B.Gen virus connection terminated - quarantined Shaun-PC\Shaun Threat was detected upon access to web by the application: C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe.

Be careful, and dont click the link,
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Comment

• tja... jag skäms lite för jag e så dum men .... jag skiter i det o frågar min väg fram istället. jag har försökt läst mig till saker och ting men jag klarar tydligen inte det. jag e sjuukt dålig på sånt här och allt gör mig bara förvirrad. men jag har ett jailbreak, en extern disc som jag formaterat till flat32 och NU BÖRJAR ALLT HAHA....
      jag har 2 usb konakter på min ps3 och i den ena ska jag ha jailbreaket och sen i den andra den externa hd... så långt har jag fattat rätt tror jag? men sen säger den attjag ska navigera mig fram till games.... med vad och hur? ska jag ta ut jailbreajket om/när den börjar lysa grönt=?

Comment

• Misstänker att det är menyn Game när du startat ditt Playstation.
        /Nalle Puh

Comment

• jailbreak dongeln ska du absolut inte ta ut ur konsollen medans den är igång!

Du navigerar med hjälp av handkontrollen och som tjurig säger är det games menyn i själva ps3 menyn (XMB) handkontrollen kommunicerar över bluetooth
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• "2010-11-05 Vi har precis fått in uppdateringen för att testa psjailbreak på firmware 3.50. Därför gäller ej REA-priset längre utan vi återgår till normalt pris på psjailbreak. Grattis till er som fick köpa psjailbreak lite billigare, som det ser ut preliminärt så har ni gjort ett bra köp :-)"

Vad väntar ni på? Fungerar det?
            PS2 DMS4 PRO
            Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
            PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
            PS3 Slim 160GB original
            NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

• Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
              "2010-11-05 Vi har precis fått in uppdateringen för att testa psjailbreak på firmware 3.50. Därför gäller ej REA-priset längre utan vi återgår till normalt pris på psjailbreak. Grattis till er som fick köpa psjailbreak lite billigare, som det ser ut preliminärt så har ni gjort ett bra köp :-)"

Good news! Inte de med priset dock Frågan är ju om man ska ta och skaffa PSJailbreak nu eller om det är värt att vänta på att någon fixar de på open source.

Comment

• Som sagt så har de släppt ut programmet för att uppdatera dongeln med men inte uppdateringsfilerna. Det ryktas om att
                dessa kommer att skickas ut på måndag.
                /Nalle Puh

Comment

• Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
                  "2010-11-05 Vi har precis fått in uppdateringen för att testa psjailbreak på firmware 3.50. Därför gäller ej REA-priset längre utan vi återgår till normalt pris på psjailbreak. Grattis till er som fick köpa psjailbreak lite billigare, som det ser ut preliminärt så har ni gjort ett bra köp :-)"

Firmwaren dom ahr bara släppt uppdaterings programmet, inte själva uppdateringen i sig... men som tjurig säger ryktas det om att den ska komma på måndag till oss, därefter kommer det ta ett par dagar/veckor så finns det en Retail uppdatering, alltså en uppdatering till alla er "end-users" slutanvändarna...
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Inte ofta man längtar på att helgen ska ta slut

Comment

• tack alla, jag kan lugna er med att jag nu sparat ner två spel på internhd men när jag försöker loada buzz så vill den fortfarande att jag ska uppdatera till.42 jag kanske skulle prova och ladda det till en extern hd o prova där ifrån?

Comment

• Original inlägg av snucke88 Visa Inlägg
                        tack alla, jag kan lugna er med att jag nu sparat ner två spel på internhd men när jag försöker loada buzz så vill den fortfarande att jag ska uppdatera till.42 jag kanske skulle prova och ladda det till en extern hd o prova där ifrån?
                        Du måste modifiera spelet lite för att den inte ska kräva 3.42
                        Google is your friend!

Comment

• ok... hur gör jag det?

Comment

• Ladda hem PS3 SFO Edit 0.8 och editera sen param.sfo som ligger i spelmappen.
                            • Starta PS3 SFO Edit.
                            • Ta load och välj filen param.sfo ligger i din spelmapp under /PS3_GAME/.
                            • Välj sen "Advanced Edit" i programmet och leta upp PS3_SYSTEM_VER.
                            • Ändra det från 03.4200 till 03.4100
                            • Klicka "OK (save changes)"
                            • Klicka "save" knappen och sen spara och välj att skriva över filen.
                            Last edited by Tjurig; 2010-11-08, 09:46.
                            /Nalle Puh

Comment

• Original inlägg av PSXCare
                              2010-11-05 Vi har precis fått in uppdateringen för att testa psjailbreak på firmware 3.50. Därför gäller ej REA-priset längre utan vi återgår till normalt pris på psjailbreak. Grattis till er som fick köpa psjailbreak lite billigare, som det ser ut preliminärt så har ni gjort ett bra köp :-)
                              Har ni fått info från eran kontakt ang 3.50 eller är det info från div bloggar & forum?
                              Blir en spännande kväll/natt om det stämmerb =)

Comment

• Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
                                Har ni fått info från eran kontakt ang 3.50 eller är det info från div bloggar & forum?
                                Blir en spännande kväll/natt om det stämmerb =)
                                Vår information kommer direkt från psjailbreak eftersom vi är distributörer...vi väntar och hoppas vi får testversionen under dagen.
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X