Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSJAILBREAK tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av akaboton Visa Inlägg
    Testat allt på 3 olika datorer med 3 olika opsystem. Funkade felfritt innan hittar inte dongeln nu.

Ska jag skicka in den till Er?
    Har du kvitto/följesedel kvar på att du köpt dongeln av oss kan du skicka den till oss så får vi ta en titt på det, visar det sig att den fungerar hos oss skickar vi bara tillbaka den, uppdaterad om du vill att vi ska göra det, i annat fall byter vi ut den...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av groggpappa Visa Inlägg
      Hej igen

det verkar inte fungera något vidare alls att downgrada.

Som sagt köpte jag en downgrade + jialbreak från er.

Sitter med en PS3 "fat" 3.50

Dongeln blinkar bara rött och det tycks omöjligt att komm ain i serviceläget.

Tänkte då att det kanske blivit fel och ville kolla dongeln så att det är rätt programvara på den.

Laddade ned denna länk enl instruktioner

1. Ladda ner PSUpdater
      http://psdowngrade.com/downloads

sagt och gjort programmet installerat dongeln i men då kommer ytterligare ett problem.

"this application failed to start beacuse libus0.dll was not found"

har installerat om men samma problem igen.

inte lätt att vara "ubernoob" tufft liv
      Vad kör du för operativ system? och vilken version av PSUpdater kör du? (antar att du kör senaste?)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
        Prova med en USB-hub om du inte gjort det än.
        Testade med en USB-Hub, men får samma resultat misslyckas vid flashningen
        fattar inte.. är det nån driver fråga? vilket chip är det i donglen förresten.

Comment

• Original inlägg av HanHäxan Visa Inlägg
          Testade med en USB-Hub, men får samma resultat misslyckas vid flashningen
          fattar inte.. är det nån driver fråga? vilket chip är det i donglen förresten.
          Får du upp dongelns serienummer i updatern?

Isåfall prova ladda hem filerna på nytt ifall dom blivit korrupta.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Här säger dom att 3.50 jailbrekad sant eller ej får vi se, vore toppen dock, [URL="http://www.thetechgame.com/News/article/sid=1222.html"]

Comment

• Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
              Här säger dom att 3.50 jailbrekad sant eller ej får vi se, vore toppen dock, [URL="http://www.thetechgame.com/News/article/sid=1222.html"]
              vore schysst om du lät bli att att editera taggarna som skapas såhär ska det vara (minus mellanslagen):
              Kod:
              [URL ]http://www.thetechgame.com/News/article/sid=1222.html[/url ]
              Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Vad kör du för operativ system? och vilken version av PSUpdater kör du? (antar att du kör senaste?)
                testat både på en winxp dator och en win7 64. Samma fel!

Ja senaste winupdater

Comment

• jag känner mig helt blåst men jag har fått tips om att använda gaia istället för backup manager men gaia hittar inte de spel som jag har på min externa men det gör backupmanager. gör jag fel när jag lägger över det till Gamez ? ska det heta ngt annat som gaia kan hitta?

Comment

• Original inlägg av snucke88 Visa Inlägg
                    jag känner mig helt blåst men jag har fått tips om att använda gaia istället för backup manager men gaia hittar inte de spel som jag har på min externa men det gör backupmanager. gör jag fel när jag lägger över det till Gamez ? ska det heta ngt annat som gaia kan hitta?
                    Gaia har väl 2 versioner har jag för mig? provat döpa mappen till GAMEZ? eller det kanske var någon av dom andra som hade 2 versioner... minns ej... men kolla upp det annars, borde stå i filens namn vilken det är isåfall
                    Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      vore schysst om du lät bli att att editera taggarna som skapas såhär ska det vara (minus mellanslagen):
                      Kod:
                      [URL ]http://www.thetechgame.com/News/article/sid=1222.html[/url ]
                      aha ok, sry var första gången jag försökte lägga till en tagg, var först inte säker på om man får göra det eller ej men nu ser jag hur det ska se ut tack.

Comment

• Original inlägg av snucke88 Visa Inlägg
                        jag känner mig helt blåst men jag har fått tips om att använda gaia istället för backup manager men gaia hittar inte de spel som jag har på min externa men det gör backupmanager. gör jag fel när jag lägger över det till Gamez ? ska det heta ngt annat som gaia kan hitta?
                        Jag har för mig att du kan trycka typ R2 + Start så letar den upp dina spel
                        http://forum.psxcare.com/support/sho...blem-Titta-hit!

Comment

• Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
                          aha ok, sry var första gången jag försökte lägga till en tagg, var först inte säker på om man får göra det eller ej men nu ser jag hur det ska se ut tack.
                          hehe ingen fara, är man inte van vid bb-tags är man inte det man behöver dock inte ha CAPS i bb... det räcker med att du skriver bokstäverna som det ska vara (i det här fallet url...)
                          Google is your friend!

Comment

• Grön och Rött i ps jailbreaken

Har någoon nå tips vad är felet

det lyser bara rött och grönt i jailbreaken,har provat massor av gånger att starta om men får inte det att fungera har ver.3.15 och följt guiden

Comment

• Original inlägg av custom Visa Inlägg
                              Har någoon nå tips vad är felet

det lyser bara rött och grönt i jailbreaken,har provat massor av gånger att starta om men får inte det att fungera har ver.3.15 och följt guiden
                              Följt vilken guide för att göra vad?

psjailbreak kan bara jailbreaka version 3.41
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• menar guiden för att få igång den, dra utt stöm kabbeln, tryck power samt eject i snabb följd,men vad jag har fåt höra ska den ska fungera med alla ver under 3.41

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X