Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
iXtreme 1.51 Firmware and JungleFlasher 1.51 Beta for All Drives Released
Jag har en fundering, jag flashade min dvd läsare i julas med ixtreme 1.50 med connectivity kit v3+ probe, de funkade bra datorn hängde sig ibland men till slut lyckades jag.. Nu ska ja uppgradera till 1.51 å jag har läst ur nyckeln och försökt erasa driven men det står drive returned invalid status?? försöker erasa igen å då står det drive returned status 0x50
..............................
Device intro failed
Liten snabb fråga, behöver jag uppgradera från iXtreme 1.5 för att kunna köra säkert på live? Eller behövs denna uppgradering bara för nyare spel?
Kommit hem från semester 2 veckor utan 360 så jag vill gärna kunna lira lite.
Liten snabb fråga, behöver jag uppgradera från iXtreme 1.5 för att kunna köra säkert på live? Eller behövs denna uppgradering bara för nyare spel?
Kommit hem från semester 2 veckor utan 360 så jag vill gärna kunna lira lite.
1.51 är bara för att ge stöd åt nya spel (wave 3).
På 1.51 har man tagit bort en "livesäkerhetskoll" eftersom man annars måste uppdatera iXtreme varje gång det kommer spel med nya varianter på videopartitionen.
Nu hänvisas det till att man alltid skall köra abgx-checkern, och gör man det så är det troligen lika livesäkert att köra en av de riktigt gamla firmwareversionerna...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
ja, du ska ha bild kabeln inkopplad, och du ska koppla in en satakabel mellan datorn och BenQ'en samt ha strömkabeln till både 360'n och DVD'n inkopplade som du alltid har dom... (om du inte vill ha connectivity kit som är mycket lättare att jobba med)
OBS: tänk på att boxen ska vara jordad (den ska stå mot datorns skal, där det INTE finns någon färg)
Comment