Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ska se om det fungerar :P bara för att ^^Original inlägg av int21 Visa Inläggjag länkar till %APPDATA%\abgx360 i bat filen och i vista ska den länka rätt automatisk, vista använder ju annat katalogsystem, vad jag förstått. släng in den strängen i utforskaren så hamnar du ant. på rätt ställe där med
Edit: Det fungerar perfa! bra jobbat int
Last edited by Swizzy; 2009-01-22, 16:23.Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Comment
-
vad testade du? testade du att ta bort ini filen så abgx360 inte hittade databasen och sedan köra install_ini.bat och kolla om den hittade eller hur gjorde du?Original inlägg av Swizzy Visa Inläggska se om det fungerar :P bara för att ^^
Edit: Det fungerar perfa! bra jobbat int
Comment
-
jag körde den på farsans vista dator som inte hade abgx360, (laddade hem den och körde ini filen) och körde .bat filen, sedan gick jag in och kollade att den lagt filen rätt (så som den borde ligga) och där låg den helt plötsligt
har dock inte provat att kolla mot databas med någonting då jag inte har något att kolla med på den datorn just nu
(annat än skivor som den inte har stöd för atm)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Comment
-
aha, men det ska nog fungera då.Original inlägg av Swizzy Visa Inläggjag körde den på farsans vista dator som inte hade abgx360, (laddade hem den och körde ini filen) och körde .bat filen, sedan gick jag in och kollade att den lagt filen rätt (så som den borde ligga) och där låg den helt plötsligt
har dock inte provat att kolla mot databas med någonting då jag inte har något att kolla med på den datorn just nu
(annat än skivor som den inte har stöd för atm)
det heter väl appdata\roaming eller något i vista om jag inte minns fel, men .bat filen ska som sagt länka till motsvarande ställe i vista.
Comment
-
det gör den
och ja, den heter application data/roaming/ eller hur det nu stod...Google is your friend!
Comment
-
tackar den där ini.bat filen funkade tror jag men.
laddade hem abgx igen då fick jag igenom sonic unleashed och prince of persia
men får forfarande 404 på skate2 , saints row2 +nåt mer som jag glömt.
borde väl fått till abgx rätt när dom första rättade till sig.
vilbe
Comment
-
du har fått till den rätt, men dom finns inte med den XEX/SS kombinationen det är därför ^^Google is your friend!
Comment
-
skate 2 är ju så nytt så det är troligtvis inte inlagt än, det släpps ju idag här i europa. en del sålde det 21 andra den 23e? SAINTS.ROW.2.USA.XBOX360-x360inT går iaf att verifiera om du söker det spelet, vilka scene pal versioner av det som blir verifierade vet jag tyvärr inte.Original inlägg av vilbe Visa Inläggtackar den där ini.bat filen funkade tror jag men.
laddade hem abgx igen då fick jag igenom sonic unleashed och prince of persia
men får forfarande 404 på skate2 , saints row2 +nåt mer som jag glömt.
borde väl fått till abgx rätt när dom första rättade till sig.
vilbe
Comment
-
Ok. jag trodde att alla som ligger här http://www.abgx.net/filename/?ch=6
var med på listan över fixade spel.
Vilbe
Comment
-
nej, abgx.net och abgx360 har inget med varandra och göra, det en vanlig missuppfattning folk har. abgx.net listar vilka spel som scenen släpper och vilken region de har, sidan har inget med livesäkerhet att göra och de spelen de listar behöver inte vara livesäkra. abgx360 har hand om stealth av originalspel och verifiering av backuper för att göra dina spel "livesäkra".Original inlägg av vilbe Visa InläggOk. jag trodde att alla som ligger här http://www.abgx.net/filename/?ch=6
var med på listan över fixade spel.
Vilbe
Comment
-
har du kört ABGX360 på det kontot? om inte gör detOriginal inlägg av wilkkm0 Visa InläggJag får 404 hela tiden på abgx360. Jag har den nya .ini filen etc. jag har testat i Application data men det kommr inte upp någon abgx360 mapp där varken på Vista eller XP
varje konto har olika App data... och ABGX360 lägger då in lite grejer första gången du kör det typ (tror du måste testa ett spel först kanske?)
Google is your friend!
Comment
-
gör som swizzy säger, eller ladda ner abgx360 via länkarna i guiden och kör install_ini.bat som jag lagt med, just av den orsaken att folk verkar ha problem med den.Original inlägg av wilkkm0 Visa InläggJag får 404 hela tiden på abgx360. Jag har den nya .ini filen etc. jag har testat i Application data men det kommr inte upp någon abgx360 mapp där varken på Vista eller XP
Comment
-
det fungerar det med :P men det är inte rätt ^^Google is your friend!
Comment

Comment