Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hm.. Streetfighter kommer väl vilken dag som helst.

Men NHL09?! varför är inte det i atabasen?... hur ska jag få ett så säkert NHL som möjligt?
    Först och främst så MÅSTE spelet komma ut i butikerna först innan dem kan bli verifierade, och vrf ingen har lagt upp NHL09 än? verkar som ingen vill köpa/hyra det och verifiera...

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
      Det är inte underligt alls!
      Många som jag hatar Sportspel

Skämt o sido. Mulleter och AGB verifierar mot två oberoende databaser, ligger den i ena men inte andra blir det fail tills den kommer upp i båda på båda programmen

Mulleter mot en upsättning Db. och AGB mot andra.
      Så kollar men med Mulleter och AGB har man validerat mot 4 olika o är säkrare.
      Jämför det med att köpa en Tomtom GPS med Fartkamera o Laserplatser och tagit info om POI (Intressepunkter) från två olika register som nyligen uppdaterats av olika team
      fel, de kollar mot samma databas. var har du läst att de kollar mot oberoende databaser? räcker att kolla inställningarna i xdvdmulleter var den hämtar databasen ifrån. dvs devilsps3 om du inte uppdaterat till den nya adressen.

båda programmen hade databasen vid http://devilsps3.centelia.net/360ste.../StealthFiles/ i början och sedan flyttades den till http://www.abgx360.net/Apps/StealthFiles/ och det är den man ska använda i båda programmen då den gamla inte uppdateras pga host-problemen.

Comment

• Original inlägg av Dopefish Visa Inlägg
        Först och främst så MÅSTE spelet komma ut i butikerna först innan dem kan bli verifierade, och vrf ingen har lagt upp NHL09 än? verkar som ingen vill köpa/hyra det och verifiera...
        du kanske vill vara snäll och göra det då för alla de som väntar?

Comment

• Kan tyvärr inte det, har ingen erfarenhet av att rippa spelen...

Comment

• Finns några filer på ett annat forum nu såg jag.
            Hur gör jag för att själv "fixa" NHL09?

Comment

• Finns några filer på ett annat forum nu såg jag.
              Hur gör jag för att själv "fixa" NHL09?
              Behövs inte, jag snackade med en upladdare och han fixade det, NHL 09 är nu fixat!!!

Comment

• Tja jag blev bannad har köpt ny maskin. nu vill jag kolla om mina gamla spel fins med i
                http://www.abgx.net data bas.(så man inte blir bannad igen pga av det) kan man på ngt sätt se vad .img filen har hetat. som det ser ut nu när man kollar skivan så stod det det bara video och audio TS, sen namnet på själva skivan. Har ju inget med orginal filnamnet att göra.
                Hoppas på hjälp

Comment

• Original inlägg av john7612 Visa Inlägg
                  Tja jag blev bannad har köpt ny maskin. nu vill jag kolla om mina gamla spel fins med i
                  http://www.abgx.net data bas.(så man inte blir bannad igen pga av det) kan man på ngt sätt se vad .img filen har hetat. som det ser ut nu när man kollar skivan så stod det det bara video och audio TS, sen namnet på själva skivan. Har ju inget med orginal filnamnet att göra.
                  Hoppas på hjälp
                  det är enkelt att testa detta, ladda hem abgx360 och välj sedan att testa dvd-drive istället för fil dom grejerna som nämns på ww.abgx.net har INGENTING med livesäkerhet att göra, vill du kolla vilka spel som är livesäkra finns en lista här: http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt denna listan är över verifierade spel som går igenom om du testar spelet i ABGX360, fungerar det inte första gången kör den i XDVDMulleter så ska den autofixa mot databasen (om du väljer att den ska göra det när den frågerutan kommer upp)

kör du spelen genom abgx360 och XDVDMulleter och dom blir godkända så vet du att dina spel är så livesäkra dom kan bli
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av john7612 Visa Inlägg
                    Tja jag blev bannad har köpt ny maskin. nu vill jag kolla om mina gamla spel fins med i
                    Hoppas på hjälp
                    abgx.net har inget med livesäkerhet att göra, den sidan visar bara vilka scene-releaser som startar med ixtreme. kolla och gör dina spel livesäkra med abgx360. abgx360 och abgx.net har inget med varandra att göra. läs guiden i första inlägget och kolla vilka av dina brända backuper som är okej och vilka som inte är det. de som inte är okej kan du enkel fixa, även den proceduren är beskriven i guiden.

Comment

• Tjena!

Har en fråga kring checkandet av releaserna med ABGX360 / XDVDMulleter. Har inte läst igenom hela tråden så frågan kanske har ställts tidigare och en del som är kunniga inom området kanske anser frågan som lite dum men hoppas den / de har överseende med det i så fall.

Jag undrar om det kan komma släppas någon nyare Stealth till ett lir man har checkat med programmen ABGX360 och XDVDMulleter. Det vill säga att om du kontrollerar en release (inkl datan) och allt (det vill säga Stealthen och datan) ser okej ut i båda programmen, kan det längre fram släppas en nyare Stealth som är säkrare än den som vid första checken ansågs okej?

För i så fall ska man kanske kolla sina releaser med jämna mellanrum för att kolla om det har släppts något nyare. Eller det är så att om man har kollat releasen en gång och allt som inte har varit okej har fixats / allt har varit ok redan från början så behöver man inte checka releasen fler gånger utan det är bara att bränna och sen köra på det?

Tacksam för svar.

Comment

• Original inlägg av RickeX3 Visa Inlägg
                        Tjena!

Har en fråga kring checkandet av releaserna med ABGX360 / XDVDMulleter. Har inte läst igenom hela tråden så frågan kanske har ställts tidigare och en del som är kunniga inom området kanske anser frågan som lite dum men hoppas den / de har överseende med det i så fall.

Jag undrar om det kan komma släppas någon nyare Stealth till ett lir man har checkat med programmen ABGX360 och XDVDMulleter. Det vill säga att om du kontrollerar en release (inkl datan) och allt (det vill säga Stealthen och datan) ser okej ut i båda programmen, kan det längre fram släppas en nyare Stealth som är säkrare än den som vid första checken ansågs okej?

För i så fall ska man kanske kolla sina releaser med jämna mellanrum för att kolla om det har släppts något nyare. Eller det är så att om man har kollat releasen en gång och allt som inte har varit okej har fixats / allt har varit ok redan från början så behöver man inte checka releasen fler gånger utan det är bara att bränna och sen köra på det?

Tacksam för svar.
                        det kan finnas flera stealth till samma spel, vilken du väljer av dem är sak samma då alla är verifierade och okej. så svaret är nej på din fråga, stealth som är i databasen är okej, även om det finns flera.

Comment

• Skulle behöva en tidigare verision av ABGX, de nya är bara .exe och jag sitter på Mac så det fungerar inte.

och vill inte vara tjatig, men verkar fortfarande inte som om NHL 09 finns i db.
                          Last edited by Equality; 2009-02-16, 18:07.

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
                            Skulle behöva en tidigare verision av ABGX, de nya är bara .exe och jag sitter på Mac så det fungerar inte.
                            http://rapidshare.com/files/11795973...360_v0.9.4.rar, glöm inte ladda ner nya ini filen från guiden.

Original inlägg av Equality Visa Inlägg
                            och vill inte vara tjatig, men verkar fortfarande inte som om NHL 09 finns i db.
                            okej, vad ska vi göra åt det? för det andra så finns nhl 09 stealthen vid 360patches, en sida som nämnts 300 gånger innan, pson77 har nämnt den stealthen innan och det är tack vare honom den finns där.

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
                              Eftersom NHL 09 är mislabeled och kommer upp som NHL 2K9 så måste Ryo fixa till det, så förhoppningsvis kommer den vara fixad snart.

Comment

• En snabb fråga...
                                Jag har flashat min xbox nyligen o lånade spel av en kompis tills jag har fått hem brännare o skivor osv. Till min stora förvåning hade någon fått för sig att sätta in nätverkskabeln i xboxet o när spelet (Första Naruto spelet) drog igång ville den uppdatera, jag panikade och stängde av xboxet o drog ur kabeln... kan jag vara körd för spelet är med största sannolikhet inte livesäker...

Comment

Working...
                                X