Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ok

Comment

• Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
      direkt tanka istället för via crappy vänta satlänge sidor (direktlänk) http://luma.homelinux.net/abgx360_v1.0.2_setup.exe
      Förstår inte vad du skriver. Jag tror att det kanske är Svenska, men jag är inte säker.
      Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

Comment

• jag var inne idag och flashade om min samsung till 1.61.
        spelen vill ändå inte starta. xboxen frågar efter uppdatering för att kunna spela spelen. vågar jag? eller nja, jag vågar inte, då hade jag ju redan gjort det, men snarare, är det normalt förfarande?

Comment

• Original inlägg av bena Visa Inlägg
          jag var inne idag och flashade om min samsung till 1.61.
          spelen vill ändå inte starta. xboxen frågar efter uppdatering för att kunna spela spelen. vågar jag? eller nja, jag vågar inte, då hade jag ju redan gjort det, men snarare, är det normalt förfarande?
          japp, det är fortfarande normalt
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av C-Baz Visa Inlägg
            Förstår inte vad du skriver. Jag tror att det kanske är Svenska, men jag är inte säker.
            det han skriver är: ladda hem från länken han gav istället för dom länkarna som finns på www.abgx360.net då den länken psytroll gett oss är mycket mycket snabbare
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              japp, det är fortfarande normalt

misstänkte det. körde ju en uppdatering när wave3 kom.
              tack

Comment

• Nu har det hänt, jag har blivit bannad.

Haft mitt xbox i ca 2 år nu, och har iXtreme 1.51 (tror jag har Hitachi-läsare). Alltid varit extremt noggrann i att kolla mina spel innan jag har spelat dem.. innan bränning, efter bränning, aldrig innan release.

Sen 1.51-uppdateringen har jag laddat ner Fifa 10, Nhl 10, Tekken 6, Dragon Age och Borderlands. Alla kollade och Tekken 6 spelat med offlinekonto utan att ha internetsladden ikopplad (mest av en slump snarare än att jag var orolig).

Nu fick jag meddelandet att jag blivit bannad iaf, jättetråkigt, verkligen. Men nu till min huvudfråga:

1. Kan jag köpa en ny Arcade och flytta över hårddisken och recover gamertag? Det borde väl inte innebära att den blir bannad?
                2. Jag behöver bara själva konsollen, eftersom jag redan har kontroller/headset/sladdar osv. Vart hittar jag det?

Vill ju gärna ha mina saves och gamerscore på den nya konsollen

Comment

• 1. ja det kan du, MEN dina gamesaves kommer med största sannolikhet vara låsta till den bannade konsollen

2. diverse köp/sälj siter kan du hitta enbart konsollen på, annars kan du köpa en helt ny konsoll och sälja din bannade konsoll med tillbehören eller så, headset följer INTE med arcade...
                  Google is your friend!

Comment

• Jahopp.

Då jag, och två kompisar blivit bannade samtidigt. Vi märkte det nu när vi alla försökte logga in hemifrån.

På dessa boxar har vi kört iExtreme, och uppdaterat så fort det kommit nya waves etc.
                    Alltid kontrollerat med xDvdmulleter, och när abGx kom så endast spela med verifierade spel. Det hjälpte inte ett dugg.

Jag har varit försiktigast eftersom jag redan blivit bannad en gång, och jag har lirat bara runt 10 spel på denna box, alla ska ha varit säkra releaser och efter release-datum etc.

Fuckin A
                    Vine, Vi, Fue

Comment

• Original inlägg av C-Baz Visa Inlägg

vi korrigerar det då. "inofficiell avspegling av filen som finns på megaupload och rapidshare" utan väntetider och stabil lina.

Comment

• Också bannad. Märkte det när jag skulle köpa den nya White Stripes-DLC:n till Rock Band 2.

Har, precis som alla andra, sett till att bara spela verifierade backups. Det enda "annorlunda" jag gjort är att köra Tekken 6 (verifierat "manuellt" med de två checksumsen som postats här i forumet) genom activate.iso. Är det det som är orsaken blir jag nog lite sur, för Tekken 6 var fett sugigt. :P

Jaha. Well, fuck you Microsoft. Ta inte (er del av) mina DLC-pengar då!

*suck*

Comment

• Original inlägg av CursedGroin Visa Inlägg
                          Också bannad. Märkte det när jag skulle köpa den nya White Stripes-DLC:n till Rock Band 2.

Har, precis som alla andra, sett till att bara spela verifierade backups. Det enda "annorlunda" jag gjort är att köra Tekken 6 (verifierat "manuellt" med de två checksumsen som postats här i forumet) genom activate.iso. Är det det som är orsaken blir jag nog lite sur, för Tekken 6 var fett sugigt. :P

Jaha. Well, fuck you Microsoft. Ta inte (er del av) mina DLC-pengar då!

*suck*
                          tråkigt att höra.. speciellt när man är noga med verifiering och att problemet kanske inte låg i backuperna utan i firmware... svårt att skydda sig då.. hur som helst.. dina DLC är inte förlorade om du skulle köpa ny box, använda recover gamertag och ladda dem igen.

Comment

• Vet inte om det är bättre att ta upp det här eller i en egen tråd men jag testar här

Iaf, jag har en box som ursprungligen har en LiteOn 16D2S men då det var aktuellt för mig fanns ingen metod att flasha så den har en Samsung MS28 i nu. Jag spelar väldigt sällan så FW som ligger i nu är 1.4 tror jag...
                            Tänkte iaf lira Assassins Creed 2 och började kolla upp senaste version av iExtreme och ja, det är en ännu större jungel nu än senast jag var i farten Ska sägas att min box inte har varit uppkopplad alls sen typ två år tillbaka (överhuvudtaget), vet inte om den blev bannad sen tidigare. Vad jag kan minnas dock så kunde jag logga in senast jag försökte. Men som ni förstår är jag inte beroende av live men vill undvika att bli bannad ändå...

Så till mina funderingar...

Jag har kommit fram till att jag ska köra 1.61 Wave 4, kanske e självklart men.
                            Kan jag flasha min MS28 och köra AS2 offline utan att riskerna att bli bannad när jag senare kopplar upp mig? Finns ingen verifierad AS2 release (DNLs) på abgx så jag blir lite fundersam där...
                            Alltså, kan jag spoofa MS28 och spela nu utan att riska att bli bannad senare. Eller är det garati att bli bannad på spoofad Liteon enhet?

Följdfråga: Om det är lika bra att flasha Liteon driven direkt, eftersom de verkar som att man nuförtiden kan flasha den kan jag flasha den med samma utrustning som behövs för att dumpa key:n?
                            Jag har alltså en com-ports adapter osv som jag använde för att dumpa nyckeln men jag lyckas inte läsa mig till om man kan använda det för att flasha också... Hittar bara guider med nått sorts kretskort som man trycker mot nån lödpunkt, verkar vara ungefär samma princip fast förenklat så jag tänkte kolla om jag klarar mig på det jag har...

Så vad tror ni?

Väldigt bra guide btw int21
                            Last edited by ZitreXx; 2009-11-13, 21:58.

Comment

• Det finns risk för att boxen lagrar info om spelen du lirar offline och bannar dig senare, men detta är bara rykten...

vad gäller din samsung, jag skulle råda dig att sätta i din Liteon drive och flasha den istället, den är troligen redan lödd på, så det du behöver göra är att spotta ut trayen halvvägs ut, följa ngn av mina guider här på forumet eller på min hemsida, länk finns i signaturen

det du skippar är då den biten med "sätt probe/spear" mot punkt......... alltså, du gör precis på samma sätt som man gör med probe/spear men du skruvar inte upp driven och du skiter i delen där jag refererar till Probe/spear

om du inte förstår dig på hur detta ska gå till så kan jag försöka förklara med lite annat ordval...
                              Google is your friend!

Comment

• Tja!

Har en fråga om man kan bli bannad ifall man har en flashad offline konsol där man inte stealthar alls och flyttar den hårddisken emellan för att köra en orginal konsol på live ?

Comment

Working...
                                X