Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Mrgrinder
    Naerå...det ska nog ordna sig...men du säger alltså att det sitter en sata kontakt på mitt moderkort som jag kan använda? Måste jag köpa en Sata kabel eller finns den också redan inpluggad på mitt moderkort?

nej jag säger inte att det sitter en sån kontakt på ditt moderkort men du sa att du hade SATA raid så det borde det ju göra ... o ja du måste köpa en SATA kabel köp en som är bra längd på så slipper du skruva ur driven ur xboxen med
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

I think there is a world market for maybe five computers.

Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Comment

• Thanks to a blowing of this Web we found out that the famous one hacker SeventhSon has been able to violate the protection of firmware hitachi, but does not glide to relesear it by three fundamental reasons.

1. It is against the piracy
      2. It does not want problems with Microsoft
      3. Flashear the reader is very very difficult

Comment

• Stämmer det att det finns en risk att spelen som släpps efter 1/6 kanske inte kommer gå att göra back-uper på?

Men vilken korkad fråga jag ställer egentligen, hur kan någon veta det nu.

Comment

• Någon som har tips på ett SATA kort som fungerar bra ihop med samsungdriven?
          Gärna så billigt som möjligt
          Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

• http://www.xboxhacker.net/index.php?...3&topic=1024.0

Comment

• Fick se nu att det SATA kort jag beställde har ett sil3112 chip...Vad trött jag blir.
              Hansi--> När det kommer firmware till Hitachin kommer man då kunna skicka in DVDn till er så fixar ni det? Vad kommer det kosta?

Comment

• Det lär kosta 350:- om man skickar dvdn, 700:- om man skickar xboxen.

Att skicka xboxen har fördelen att vi kan testa att det blev rätt...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av bluebulls84
                  Fick se nu att det SATA kort jag beställde har ett sil3112 chip...Vad trött jag blir.
                  Hansi--> När det kommer firmware till Hitachin kommer man då kunna skicka in DVDn till er så fixar ni det? Vad kommer det kosta?
                  Jag sade ju att det inte var rätt kort, jag har ju provat det själv...
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Det har även fördelen att Hansi får lite mer pengar att kröka för

Comment

• jag byter gärna min LG drive mot en sammy och en platta bärs. Får du nogt att supa med Hansi

Comment

• Original inlägg av Hansi
                        Jag sade ju att det inte var rätt kort, jag har ju provat det själv...
                        Fan det missade jag.

Comment

• Jag googlade fram det här nyss, ser ut som en guide inkl firmware för hitachin.
                          Blir till att labba lite imorrn då...

http://66.249.93.104/search?q=cache:...e&ct=clnk&cd=4

Comment

• (prova på egen risk, kan vara en hoax, jag kommer sockla chippet i en hitachidrive innan jag börjar så att jag snabbt kan flasha om det i epromproggaren när det skiter sig)

Comment

• ja det där var ju lite intressant men det är väl känt att det finns ngt firm till hitachi men inte är släppt ännu lr ngt ditåt väl ?
                              There is no reason anyone would want a computer in their home.

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

I think there is a world market for maybe five computers.

Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Comment

• Funkar utmärkt!

Flashade om min 360 för ett par timmar sedan! Funkar utmärkt. Brände ut amped 3, inga problem alls! Men fasiken va dyrt med DL-skivor. Enda stället i stan som hade var claes ohlsson=79 spänn...men beställde sen hem 10 st från nätet...landar runt 40 spänn med frakt per st då...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X