Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nej det är inte säkert.
    .dvd-filen innehåller bara info om security sector och imagefilens namn.

Du får läsa i releasens nfo om den är prepatched eller ej.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

• Okej, men om det inte finns någon .nfo fil då?

Så här ser det f.ö. ut när jag ska leka med XBOX 360 SS Merger 1.5o (har provat 1.6 också):
      http://img254.imageshack.us/img254/7932/felse1.jpg

EDIT: Efter felmeddelandet kommer nästa upp och där står det:
      "Video Partition is present and valid (WxRipped Style made ISO)"
      Last edited by jockeh89; 2007-01-29, 21:19.

Comment

• GAAAAH! SLUTA KÖR MED ANTIKA PROGRAMVAROR!

Inte undra på att det är så SVÅRT att få saker att fungera när man...

Kör med GAMMAL winrar
        Kör med GAMMAL SS Merger
        Kör med GAMMAL clone cd

osv
        osv
        osv

SÅ svårt är det väl inte att GOOGLA sig fram till nya versioner av sina program??
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Men nu har jag testat 1.7b av XBOX 360 SS Merger och det händer samma sak där

Comment

• Spelar väl mindre roll att du inte för connect med ss mergers databas över checksummor/iso-filer. Beror antagligen på någon firewall konfig hos dig.

Det du SKA kolla efter är om du får något MD5 värde i rutan "Current SS"
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• 1. Saknas det en .nfo-fil så får du kolla upp relesen där du tankar hem den eller på nforce eller på abgx

2. Skulle gissa att ditt problem är relaterat till din firewall. Googla lite.

3. Den där releasen du håller på med nu kan du dumpa. NHL 2007 är inte regionsfritt. Såtillvida du inte har en NTSC XBox360 så kommer du inte kunna spela det. Leta upp NHL.07.PAL.XBOX360-Allstars istället

4. Läs FAQ'n!
              » Xbox360 FAQ

Comment

• Nu har jag sökt som en dåre och det ända jag hitta va frågor som inte fick några svar. Så nu frågar jag helt enkelt.

Är det någon som fått igång Condemned_PAL_XBOX360-PI och i sånt fall, hur i h-vete gjorde ni?

Jag har testat SS merger 1.5, 1.6 och 1.7b. Jag får bara error hela tiden, missmatch på checksum och nått enormt error meddelande när jag försöker kolla mot databasen. Hämtat en nu ss fil eftersom jag bara får gnäll om att den som följer med e för stor..ghaa.

Jag har aldrig brännt ett spel som man måste patcha och har bara en skiva kvar hehe...Nån som vet vad som e fel?

Comment

• nån som vet hur man packar upp lost planet jag kom inte ihåg vad relesen hete med det var nog allstar-360 eller vad det heter men när jag packar up den kommer två mappar typ video och audio fast jag packar upp först den som slutar på .rar och sen så kommer en dvd.fil och .iso och sen packar jag up iso:n och då kommer dom där mapparna ska det vara så eller ska man bara ha iso filen och dvd filen ?

tack för vsra

Comment

• Ge fan i att packa upp ISO filen. Läs faq tråden och alla andra trådar inklusive denna som beskriver hur man går tillväga. Tro mig, du är inte den första här som frågar om hur man gör...........................

Comment

• har lusläst forumet, men är inte fan till att få det att fungera.
                      Packar upp riktiga spel som jag vet att dem realeserna fungerar, bränner rätt fil på rätt skivor, msamt in brännare klara DL, provat både cdcloner och imgburn senaste versioner....
                      Är ju säkert någon liten piss sak jag missat...
                      hujedamig....

Comment

• Om du har lusläst forumet och är säker på att du gör allt rätt så skulle jag gissa att din brännare inte lirar med din 360.
                        » Xbox360 FAQ

Comment

• jo, men jag kommer inte ens så långt att det blir en klar skiva....
                          blir fel i clone cd och imgburn redan....
                          Kör Traxdata dvd+r dl, samt hp dvd640 som klarar dl...

Comment

• efter laddat ner \Lost.Planet.Extreme.Condition.PAL.XBOX360-Allstars så får jag en dvd-fil som är på 33byte och en fil som är på 7,05gb själva iso-filen och den heter bara *all-lostp* ska man bara bränna eller ska man byta namn på iso filen typ till *image.000* eller nåt annast typ *all-lostp.iso*
                            Last edited by devhook; 2007-01-30, 22:32.

Comment

• Original inlägg av clavgard Visa Inlägg
                              jo, men jag kommer inte ens så långt att det blir en klar skiva....
                              blir fel i clone cd och imgburn redan....
                              Kör Traxdata dvd+r dl, samt hp dvd640 som klarar dl...
                              Har du senaste firmware till din brännare då?
                              Kör du senaste CloneCD och låter datorn vara helt ifred å inga andra program igång när du bränner så är det nåt med brännaren.
                              Sen är väl inte Traxdata det märke jag skulle rekommendera att bränna på.... jag skulle satsa på Verbatim istället.
                              » Xbox360 FAQ

Comment

• enlund: du sokm har brännt lost planet kan du svara på mitt inlägg snälla

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X