Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hej jag ska flasha mitt 360 med LT, är det bara att ladda ner spel och bränna ut dom med imgburn på dual layer skivor och seda spela? är superdålig så vill veta vad jag behöver göra när jag ska bränna ut spel mvh

Comment

• det du behöver för att bränna spelen är egentligen bara DVD+R DL skivor, rätt Layerbreak och IMGBurn... tillsamans med en brännare som klarar av skivorna

om du sedan vill undvika ban så gott som går bör du kolla alla spelen med ABGX360, och se till att dom har splitvid och fixat angle 359
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Okej, vad är rätt layerbreak då? :P

Comment

• Original inlägg av snibbtyson Visa Inlägg
          okej, vad är rätt layerbreak då?
          1913760

Comment

• Original inlägg av snibbtyson Visa Inlägg
            Okej, vad är rätt layerbreak då? :P
            testa ison med ABGX360 så kollar den .dvd filen som innehåller rätt layerbreak, om det inte inns ngn .dvd fil skapar den en åt dig, se till att IMGBurn laddar .dvd filen bara när du ska bränna spelet så sker allt automatiskt
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Någon som har hört något om en uppdatering till oss med den nyare DVD-läsaren? Orkar inte använda activate.iso funktionen så just nu ligger min XB360 och dammar... Inte riktigt men nästan.

Comment

• Original inlägg av Jehuty Visa Inlägg
                Någon som har hört något om en uppdatering till oss med den nyare DVD-läsaren? Orkar inte använda activate.iso funktionen så just nu ligger min XB360 och dammar... Inte riktigt men nästan.
                nej, den kommer när den kommer, precis samma info som innan.

Comment

• Original inlägg av Jehuty Visa Inlägg
                  Någon som har hört något om en uppdatering till oss med den nyare DVD-läsaren? Orkar inte använda activate.iso funktionen så just nu ligger min XB360 och dammar... Inte riktigt men nästan.
                  LT is complete, more testing!

www.twitter.com/TeamJungle
                  Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                  ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

• Original inlägg av Flash Visa Inlägg
                    Hallå!
                    Jag tog hem
                    "Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPE R_PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360"

När jag packar upp det får jag en fil som heter följande "IMAGE.000" och är på 7.05GB.

Hur bränner jag denna fil med med CloneCD?
                    Hoppas på hjälp..

Mvh Benny
                    Tja benny ja skulle rekommendera dig att hämta hem imgburn o bränna bara .iso behöver bara bränna den. ja har brännt spel med img burn som saknat .dvd med img sist förra veckan hitman

vet inte hur CloneCd funkar kanske måste ha .dvd filen oxå bränner alla mina hmm backup med IMGburn på x4 ca 70 spel aldrig problem. IMG e gratis det enda du behöver göra är att ställa in layerbreak

Comment

• Original inlägg av Zeepax Visa Inlägg
                      Tja benny ja skulle rekommendera dig att hämta hem imgburn o bränna bara .iso behöver bara bränna den. ja har brännt spel med img burn som saknat .dvd med img sist förra veckan hitman

vet inte hur CloneCd funkar kanske måste ha .dvd filen oxå bränner alla mina hmm backup med IMGburn på x4 ca 70 spel aldrig problem. IMG e gratis det enda du behöver göra är att ställa in layerbreak
                      för att du ska kunna göra det måste man manuellt ställa in Layerbreak i settings, har du inte gjort det kommer inte skivorna starta på Xbox 360 konsollen
                      Google is your friend!

Comment

• Har gått igenom mitt första spel (Need for speed shift) med abgx360. Allt är grönt, förutom meddelandet: Region code: 0x0000FDFF

som står i rött. Innebär det att spelet inte kommer gå att starta om jag bränner det?

Comment

• Original inlägg av aos08 Visa Inlägg
                          Har gått igenom mitt första spel (Need for speed shift) med abgx360. Allt är grönt, förutom meddelandet: Region code: 0x0000FDFF

som står i rött. Innebär det att spelet inte kommer gå att starta om jag bränner det?
                          det innebär att du troligen använder någon felaktig inställning för regions koden i ABGX360, att det står Region Free betyder att den ska starta på ALLA Xbox 360, oavsett vilken region den kommer från

*edit:*

dum man känner sig nu, tyckte jag läste region free ngnstans i texten, men det var juh bara region code >_< det som Int21 skrev i nedanstående inlägg stämmer du har INTE några fel i din inställningar heller...
                          Last edited by Swizzy; 2009-12-04, 11:32.
                          Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av aos08 Visa Inlägg
                            Har gått igenom mitt första spel (Need for speed shift) med abgx360. Allt är grönt, förutom meddelandet: Region code: 0x0000FDFF

den kommer inte starta på en PAL konsol, Region Code: 0x0000FDFF. NTSC/J (Excludes China) NTSC/U.

Comment

• Dvs den kommer inte att kunna starta på konsollen jag precis köpte på psxcare?

Comment

• precis, den har fel region...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X