Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox360 Hitachi/brännare/Media

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• O folka ska/kan säga om dom funkar är ju isåfall om ngn bränt med dom bäst välja ngn DL media/märke som folk har offta brännt med.

Sen ang RAM diskar är det ju sådana som är/ligger i en fodral som tex Floppy diskar, sen finns det åxå RAM disc som ser ut som vanliga men dom finns inte som DL vad jag sett hittills.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

• Men funkar dom skivorna eller inte?
      MVH
      Mikael Bäck

Comment

• tjena allihopa, orkar inte söka å leta, ville bara fråga snabbt om nån kört med NEC ND-4571 brännare, och fått det att funka på en Hitachi eller Samsung?

Tänker på Verbatim skivorna, eller vilka som helst.. funkar det eller?
        Tack så mkt..

Comment

• Brände precis Rockstar table tennis, funkar perfekt. Har en Sony Q28a som jag flashat till en Lite-on DVDRW SOHW-1693S. Bände med CloneCd på hastigheten 2x.

Comment

• obs, skrev i fel del av forumet

Comment

• detta är hitachi/brännare/media och jag skrev att jag brände med Lite-on DVDRW SOHW-1693S och CloneCd, glömde iof att jag använde verbatim. Och jag har en hitachi. Fast spelet kanske inte ska va med?

Comment

• Nu har jag ställt denna frågan flera gånger utan att få ett riktigt svar så nu gör jag ett sista försök.
                Är det någon som testat dessa skivor DVD+R 8,5 GB Samsung Double Layer in Cakebox - 25 Stück som finns här: http://www.jaydisc-media.de/english/
                Skivorna finns under under kategorin "Double Layer/RAM" och är högst upp på den lista som kommer.
                MVH
                Mikael Bäck

Comment

• som sagt innan OM ngn har brännt med dom så hade nog ngn svarat på det eftersom ingen svarat så är det väl ingen som bränt med det märket eller hur logiskt tänkt
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

• kan iaf upplysa er om att ND-4571 brännaren funkar perfekt, bara byta FW för att ändra booktypen, finns på Liggy's FW-site.. sök på google

Har bränt Dark Rising & NHL2007, båda funkar hur bra som helst

Vill oxå gärna veta ifall nåra andra skivor förutom Verbatim funkar bra, för de e så jävla dyra ;p

peace.

Comment

• Har testat bränt två spel med en NEC ND-4571 med uppdaterad firmware (Orginal 1.02) och använde CloneCD 5.2.9.1 med Verbatim DVD+R DL 2.4x skivor.
                      Kollade också först med DVDInfoPro som visade att Booktype var satt till DVD-Rom som standard.
                      Layerbreak var också korrekt satt i .dvd filen.

Mina spel vill INTE fungera
                      Spelen jag testat bränt är NHL07 och Saints Row.
                      Sätter jag i Saints Row så startar Xboxen CD-spelar programmet.
                      Sätter jag i NHL07 så kom det först upp en ruta som ville uppdatera något på boxen innan man kunde spela det, jag tryckte JA på den frågan, då startade Xboxen om men sedan säger den att skivan är lortig.
                      Har också testat det där "tricket" men vill inte heller funka.

Vad har jag gjort för fel då DBL har fått det att fungera med NEC ND-4571?
                      Exakt vilken firmware använde du från Liggy's hemsida?
                      Last edited by Bounter; 2006-10-18, 13:46.

Comment

• Du kan vilja testa byta firmware på din 360. När jag gjorde det upptäckte jag att mina 'felbrända' spel jag bränt med min NEC 2510A fungerade utmärkt. Bytte till senaste 'birdy'-versionen så funkade det.

Comment

• Håller med. Med senaste patcharna så har en massa skivor som aldrig fungerat i någon hitachi tidigare börjat fungera i alla boxar vi testat senaste veckan...
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Ok, dock är Xboxen köpt här på Psxcare förra veckan.
                            Tycker det borde vara nyaste firmware då?

Kan också fråga, när jag stoppar i Saints Row i min dator för att se om det ligger några filer på den så är skivan "tom", dock står det runt 7GB full.
                            På NHL07 så är det två mappar "AUDIO_TS" & "VIDEO_TS" som det ligger några filer i, precis som på en vanlig DVD film.
                            Skall det vara så?

Comment

• Datorn kan inte läsa XBox360 dvd.
                              Så att Saints Row ser ut att vara tom är ett gott tecken Varför du ser de där mapparna på NHL07 vetefan. Kan ju vara videoklipp som hör till spelet. Eller så har du helt enkelt råka bränna ut det spelet fel....
                              Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                              » Xbox360 FAQ

Comment

• Hur skall jag gå till väga då om jag skall flasha till nyare firmware?
                                Har inte lyckats hitta nåt på forumet där det står tydligt.
                                Länk till någon riktig guide?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X