Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Hämtade ut min 360 med Hitachi-drive från PSXCare idag. Funkar perfekt med NEC 3500AG och Verbatim DVD+R
har samma som du. gjorde du något extra för att få det att funka? Skriv något jag bör tänka på eftersom ska hämta min om ca 3 dagar så jag vill inte slösa skivor på misstag. vad använde du för program? och några speciella inställningar. tack i förväg
Jag plockade isär min 360 med Hitachi drive idag för att se vilken ROM VER jag hade. Den heter 0059DJ och är tillverkad i April 2006.
Är det några problem med att flasha denna drive eller fungerar den bra?
Inga konstigheter, den fungerar lika bra som de andra
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Kanske blir detta fel tråd nu men det gäller hitachidriven. Fungerar det att få driven i ModeB med slax samt att flasha driven med satakontakterna på följande moderkort:
Hej...
Jag har firmware moddat ett större antal både Hitachi & Toshiba spelare.
Min erfarenhet är:
Hitachi med äldre firmware fungerar endast med LiteOn & Pioneer brännare.
Så snart man uppgraderat firmware till Xtreme 4.2 fungerar det oavsett brännare, bränn för säkerhets skull med 2,4x hastighet, brukar fungera bra även med 4x hastighet men risk finns att filmsekvenser blir hackiga..
(Givetvis måste brännare´n stödja DualLayer(+) skivor).
Toshiba har som ni säkert vet alltid fungerat oavsett brännare.
Har man trots detta problem med Hitachi spelare som är moddade med Xtreme 4.2 så är det alltid skivornas fel.
KÖR ALLTID MED VERBATIM SKIVOR.!!
Tack & Haj..
Använder man sig av "Verbatim Duallayer +" skivor så fungerar det alltid.
(Annars är det fel på spelet..(Fel region, fel ss, etc.)
Varför rekomenderar alla pioneer 111d ? den har ju en automatisk booktype dvdrom.. och hitachi läsarna med nme-360 chip kräver ju dvd+r DL................................................
Varför rekomenderar alla pioneer 111d ? den har ju en automatisk booktype dvdrom.. och hitachi läsarna med nme-360 chip kräver ju dvd+r DL................................................
Då får du väl köra med vad den som lurade på dig nme360 rekommenderar. Kör du med xtreme 2.x flashad hitachi behöver du knappt bry dig om brännare eller media.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hejsan, har ett stort problem, köpte en Pioneer 111d brännare och verbatim dvd+r dl skivor, funkar inte att bränna, den ballar ur direkt efter leadin, funkar inte att bränna vanliga datacd's heller, får felmeddelande från nero: "Drivrutinsfel" testade ladda hem ny fw från pioneers hemsida, den går inte att installera, får felmeddelande där med.
har testat allt jag kan komma på, kört den som båda master och slave, olika ide kontakter, nån som har ett förslag annars får jag skicka tillbaka den. dock inte alltför roligt att sitta med ett sprillans nytt xbox som man inte kan använda
edit:
måste vara fel på brännarn, stoppade in en orginal DVD film i den nu och försökte spela upp, VLC spelar inte upp filmen utan allt bara hänger sig.
Comment