Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flashning av BenQ VAD6038

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hahaha.. vilket ilandsproblem.. ta bort de sista X'en och centrera X raden istället för att markera. förstår inte folk att guiden är slut, så kanske det är annat än flashning de ska lära sig
    Funkade inte det heller =/

Aja man dör väl inte direkt =)

En annan sak jag funder över... går det att lägga ankare i ett inlägg? Eller går inte det alls på forum?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Ankare?

:-)

Om du menar ankarlänk, d.v.s. att man hoppar direkt till ett visst meddelande så går det.
      Kolla min FAQ-länk nedan. Den är länkad direkt till inlägg #3 i FAQ-tråden
      Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
      » Xbox360 FAQ

Comment

• Tack för svaret fast det var ändå inte riktigt så jag menade.

Det jag menar är en länk till en specifik bit i "ett" inlägg. Inte en länk till en post i någon tråd. Jag tänkte om man kan sätta ett värde på en textsträng och sedan t.ex. länka till det värdet?

Jag vill alltså ha som följande:

Kapitel 1 - Förberedelser
        Kapitel 2 - Läs ur firmware
        Kapitel 3 - Flasha

etc etc..

360 JTAG Backup Console
        360 JTAGable Console

Comment

• Aha.... vet inte om det går eftersom HTML-kod är avstängt här på forumet.
          Du kan använda vB Code, men jag vet inte om det finns något där som funkar vettigt.

Kolla: http://forum.psxcare.com/support/misc.php?do=bbcode

EDIT:
          Hittade en lite mer utökad sida om vB Code.
          Man kan använda kommandona
          aTarget och JumpTo

http://www.vbforums.com/misc.php?do=bbcode#aTarget
          http://www.vbforums.com/misc.php?do=bbcode#jumpto
          Last edited by Enlund; 2008-02-11, 17:45.
          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
          » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
            Aha.... vet inte om det går eftersom HTML-kod är avstängt här på forumet.
            Du kan använda vB Code, men jag vet inte om det finns något där som funkar vettigt.

Kolla: http://forum.psxcare.com/support/misc.php?do=bbcode

EDIT:
            Hittade en lite mer utökad sida om vB Code.
            Man kan använda kommandona
            aTarget och JumpTo

http://www.vbforums.com/misc.php?do=bbcode#aTarget
            http://www.vbforums.com/misc.php?do=bbcode#jumpto
            Tack! Det där borde faktiskt fungera. Ska pilla lite på lunchen så löser det sig säkert. Tack för att du tog dig tid att leta reda på infon.

Edit: får det inte att funka iaf. Vet ej om inte sidan stödjer detta. Tips?
            Last edited by pemani; 2008-02-11, 19:46.

360 JTAG Backup Console
            360 JTAGable Console

Comment

• Hittar inte via kortet iIprep 101

JAg vart just till att flasha min Benq, Men har gjort allt fram tills det att Jag skulle välja LIST SCSI i iPrep ,, där kommer inga siffror upp under DEV IO.

Via kortet har jag flashat min gamla ms28 med innan så vet att det har fungerat fungerat? För det är ju samma kort eller?

Står Asus på moderkortet om det funkar bättre kanske? men vet inte exackt vad det är för moderkort men det har ju massa sata ingångar.
              hejs

Comment

• Original inlägg av Palleman Visa Inlägg
                JAg vart just till att flasha min Benq, Men har gjort allt fram tills det att Jag skulle välja LIST SCSI i iPrep ,, där kommer inga siffror upp under DEV IO.

Via kortet har jag flashat min gamla ms28 med innan så vet att det har fungerat fungerat? För det är ju samma kort eller?

Står Asus på moderkortet om det funkar bättre kanske? men vet inte exackt vad det är för moderkort men det har ju massa sata ingångar.
                Testa olika versioner av iPrep (v001-002 osv.)
                När jag skulle lista Dev IO så fick jag ta LIST IDE istället.
                Om får upp flera DEV IO så skriv ner alla dom och testa vilken som funkar.

Good Luck
                BenQ VAD6038 med iXtreme 1.41

Comment

• okej.. Tyckte det vart lite krånglit med alla program och usb mm..

Jag Gjorde så här ... Körde med Via Vt1621 kortet kopplat till xbox dvd.

1) Högerklicka på a: och gjorde en vanlig bootdisk i filhanteraren.

2) kopiera över filerna i Dosflash16. Allså Dosflash.exe och dosflash.typ till bootdisken på A:

3) starta om datorn med bootdisken A: i driven.

4) efter jag kommit till A:\ promten skriv bara dosflash

5) sedan är det bara att följa anvisningarna .. så börjar den läsa av orginal firmwaren.. sedan är det bara att göra samma när du gjort den nya firmwaren i windows.

Att göra bootdisk med usb gick inte alls på min.. efter jag gjort det och skulle sätta den som 1 boot i biosen så gick det inte att välja usb som boot disk. Så jag gjorde som jag brukar på ms28 och ms25 allså och det var mycket lättare.

behöver ändast Dosflash programet och Ixtrem 1.4 firmware för att flasha på detta sätt.
                  hejs

Comment

• Reading bank ?

Hej ska till att flasha min benq men den fastnar vid ....reading bank ....
                    Vad kan det bero på ? kanske jag inte väntar länge nog men hur länge tar det att läsa ur firmwaren ? .....

Comment

• Original inlägg av DrDod Visa Inlägg
                      Hej ska till att flasha min benq men den fastnar vid ....reading bank ....
                      Vad kan det bero på ? kanske jag inte väntar länge nog men hur länge tar det att läsa ur firmwaren ? .....
                      Det tar inte många sekunder. Vilken version av dosflash kör du? Testa gärna 1.3b om du testat 1.4b eller vice versa.

360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Comment

• du får nog vänta

Jag vänta typ bara 6 sek första gången och starta sedan om xboxen för jag trode nått var fel.. Gjorde om det igen och lät det vara ca 30sek innan den blev klar med första banken,, Så gör om det igen och vänta lite längre,,
                        hejs

Comment

• Ok tack men visst är 1.4b en windows version den går väl inte att köra i dos!

Comment

• Original inlägg av DrDod Visa Inlägg
                            Ok tack men visst är 1.4b en windows version den går väl inte att köra i dos!
                            Nej det är bara en uppdatering från 1.3b och ska funka bra i dos

360 JTAG Backup Console
                            360 JTAGable Console

Comment

• Jag provade att gå efter denna guide, men tyvärr så ville inte Dosflash känna igen mitt VT6421A på port 6800. Så då provade jag Ipreps färdiga dosprogram som utan problem hittade VT6421A kortet och Benq driven på samma adress.
                              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                              Maxtor D-Max 200gig
                              v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

• Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
                                Jag provade att gå efter denna guide, men tyvärr så ville inte Dosflash känna igen mitt VT6421A på port 6800. Så då provade jag Ipreps färdiga dosprogram som utan problem hittade VT6421A kortet och Benq driven på samma adress.
                                Låter som om du fått fram fel portadress i så fall. Kollade du i iPrep?

360 JTAG Backup Console
                                360 JTAGable Console

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X