Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag fick ett "Your dump has not been properly extracted" felmeddelande. Provade en andra gång och fick då inget felmeddelande alls och programmet sa att freeBOOT.bin har genererats korrekt. Bör jag flasha? Använde 64-bitars Windows 7 då, provade på en annan dator med 32-bitars och det fungerade direkt.

EDIT: Ahh, det fixade sig. Gjorde om från början och använde freeBOOT toolbox på 32-bitars Windows 7. Installerade dash launch 2.07 och Freestyle Dash 2.0 också. Är mycket nöjd!
    Last edited by Gfer; 2010-12-31, 18:43.

Comment

Jag håller på att bli galen, jag har en falcon 16mb och har följt guiden till fullo. Men efter att jag har flashat in den nya .bin -filen och startat om så kan jag inte uppdatera til 12611 dashboarden. Om jag lägger $SystemUpdate i roten på usb minnet och startar xboxen så kommer jag bara till hälften sedan får jag ett update failed meddelande. Jag har läst några andra guider i efterhand och där står det att man ska dra ur strömkontakten för att rensa smc eller något vilket jag inte gjorde, kan det vara det? Någon som har något tips på hur jag ska få in 12611?

Comment

Jadu... det är skumt, drog du ner updaten från min server? (länken i guiden) eller har du dragit ner den någon annanstans ifrån? att du inte dragit ur ström sladden är inte orsaken till det här problemet, man brukar få 0022 eller liknande som RROD felkod om det är något sådant som failar
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jo jag drog ner updaten ifrån länken i början på tråden. När jag kollar i systeminställningarna så står det fortfarande att jag har 9199 dashen. Provade även att starta ett nytt spel som frågade om jag ville uppdatera, men det blev samma sak där.

Comment

Original inlägg av burton666 Visa Inlägg
            Jo jag drog ner updaten ifrån länken i början på tråden. När jag kollar i systeminställningarna så står det fortfarande att jag har 9199 dashen. Provade även att starta ett nytt spel som frågade om jag ville uppdatera, men det blev samma sak där.
            står det att du fortfarande har 9199 har du missat delen där du ska skriva freeboot till nanden eller använt en gammal freeboot toolbox maker
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tack för en välskriven guide. Uppdateringen gick smärtfritt och utan problem.

Comment

No problems
                Google is your friend!

Comment

Börjar bli dags att uppdatera även för mig då man ligger kvar på 8955 och inte har haft behov av någon senare version förrän nu.

Dock så funderar jag varför "12611"-updaten i första inlägget skiljer sig så markant (storlek och innehåll) från Xbins egen kopia? Jag har hitta denna kopia (som finns här på sidan) på andra ställen också så jag tvivlar ju inte på att den inte skulle vara korrekt. Den finns väl inte heller kvar på xbox.com sedan den nya 12625 kom ut? Men är Xbins version strippad på skit eller vad? Den ligger endast på 13,4 MB medan denna ligger på hela 94,6 MB.
                  PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                  PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                  PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                  360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                    Börjar bli dags att uppdatera även för mig då man ligger kvar på 8955 och inte har haft behov av någon senare version förrän nu.

Dock så funderar jag varför "12611"-updaten i första inlägget skiljer sig så markant (storlek och innehåll) från Xbins egen kopia? Jag har hitta denna kopia (som finns här på sidan) på andra ställen också så jag tvivlar ju inte på att den inte skulle vara korrekt. Den finns väl inte heller kvar på xbox.com sedan den nya 12625 kom ut? Men är Xbins version strippad på skit eller vad? Den ligger endast på 13,4 MB medan denna ligger på hela 94,6 MB.
                    denna innehåller avatarer etc. xbins är den utan så du får lägga in dem manuellt senare genom att uppdatera (komplettera) med den fulla updaten.

Comment

Ah ok, tack för snabbt svar! Tänkte väl att det var nåt sånt.

360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Comment

Den finns väl inte heller kvar på xbox.com sedan den nya 12625 kom ut?
                        Uppdateringen jag hostar kommer från Xbox.com
                        Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          Uppdateringen jag hostar kommer från Xbox.com
                          Jo jag förstår det, men om man kunde tanka den från xbox.com så kunde man jämföra dom =) Det var bara det jag menade. Men den är väl borta nu. Men det spelar väl ingen roll, jag vet ju hur det ligger till nu =)

360 JTAG Backup Console
                          360 JTAGable Console

Comment

Jo jag förstår det, men om man kunde tanka den från xbox.com så kunde man jämföra dom =) Det var bara det jag menade. Men den är väl borta nu. Men det spelar väl ingen roll, jag vet ju hur det ligger till nu =)
                            nejdå, den gömmer sig här om du vill ha den.

Kod:
                            http://download.microsoft.com/download/4/1/D/41D9A2BA-3B48-4BD5-B613-122E7C3A1390/SystemUpdate12611.zip

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                              nejdå, den gömmer sig här om du vill ha den.

Kod:
                              http://download.microsoft.com/download/4/1/D/41D9A2BA-3B48-4BD5-B613-122E7C3A1390/SystemUpdate12611.zip
                              Ja se där, där var den gömd. Tack!

360 JTAG Backup Console
                              360 JTAGable Console

Comment

Har för mig att jag sett en FreeBOOT 12625. Kommer vi få en guide på hur man uppdaterar till det? Eller är det inte värt det, kanske?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X