Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    finns det något mer om det där rxe? ser ju onekligen inte ut som något som kommer hända då de skriver att det släpps decebruary 32nd
    Det är nog mycket för att folk bara ska ha och ska ha hela tiden.
    FSD 2 finns ju och det funkar grymt bra på JTAG-maskinerna enligt mig.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
      Verkar som xbox360 kommer bli lika moddade som den gamla xboxen.
      Det här ser väldigt intressant ut
      http://www.youtube.com/watch?v=_edEN...layer_embedded
      Ja, om inte annat ser det ju snyggt ut. Snuskigt snyggt till och med. Nästan skrämmande att de lyckats få ihop något som åtminstone enligt min åsikt ser fan så mycket bättre ut än Microsofts officiella ui. Man undrar dock vad dealen med deras "datumangivelse" där i sluttampen är

Det som är så fint med det här hacket är att det där med homebrew-360 når ut till så många fler nu, vilket i sin tur innebär att intresse för det väcks hos fler potentiella utvecklare.

Comment

• Jo, det gäller bara att någon släpper ett sätt att boota en hackad kernel på en RGH-maskin.. men det är nog på G.

Comment

• Hmm, säg att jag utnyttjar "reset glitch" i framtiden genom att löda eller låta nån annan löda fast nått chip, betyder det att jag enkelt installerar FSD 2 eller Wasabi på en extern hårddisk, pluggar in den och allt är fint? eller är det svårare än så?
          jag blir förvirrad av alla namn och termer och vet inte riktigt vad som är vad bland alla loaders, dasboards, emulatorer etc, men vet att jag vill styra all från skärmen/tvn inte en liten LCD, då är det alltså t.ex. Wasabi som gäller?

Comment

• Original inlägg av reta Visa Inlägg
            Hmm, säg att jag utnyttjar "reset glitch" i framtiden genom att löda eller låta nån annan löda fast nått chip, betyder det att jag enkelt installerar FSD 2 eller Wasabi på en extern hårddisk, pluggar in den och allt är fint? eller är det svårare än så?
            jag blir förvirrad av alla namn och termer och vet inte riktigt vad som är vad bland alla loaders, dasboards, emulatorer etc, men vet att jag vill styra all från skärmen/tvn inte en liten LCD, då är det alltså t.ex. Wasabi som gäller?

Ja, du kommer kunna installera FSD 2 om du har reset glitch hacket i framtiden, men först måste någon släppa freeboot som är kompatibelt med reset glitch hack. Vad det gäller wasabi så är det en extern enhet som du köper till och pluggar in i DVD läsarens SATA-kabel, den emulerar xboxens DVD läsare och kör spelen från hårddisken. Den kommer du dock inte behöva eftersom att med freeboot kan du köra spel från hårddisken direkt utan en drive emulator såsom wasabi, xkey eller annan.

Comment

• Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
              Ja, du kommer kunna installera FSD 2 om du har reset glitch hacket i framtiden, men först måste någon släppa freeboot som är kompatibelt med reset glitch hack. Vad det gäller wasabi så är det en extern enhet som du köper till och pluggar in i DVD läsarens SATA-kabel, den emulerar xboxens DVD läsare och kör spelen från hårddisken. Den kommer du dock inte behöva eftersom att med freeboot kan du köra spel från hårddisken direkt utan en drive emulator såsom wasabi, xkey eller annan.
              Tack!! Äntligen klarnar det lite i alla fall. Så även om jag införskaffar ett X360glitchip idag, så kan jag inte göra så mycket? Kompatibel freeboot behövs alltså? Är inte freeboot en loader precis som XeLL som tydligen redan går att boota in i med chippet?

edit: en till fråga, om man installerar t.ex. FSD 2, bootar man automatiskt in i det eller måste man starta det varje gång från vanliga dashboarden?

edit2: weee, http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=735853
              Last edited by reta; 2011-09-19, 18:07.

Comment

• Original inlägg av reta Visa Inlägg
                Tack!! Äntligen klarnar det lite i alla fall. Så även om jag införskaffar ett X360glitchip idag, så kan jag inte göra så mycket? Kompatibel freeboot behövs alltså? Är inte freeboot en loader precis som XeLL som tydligen redan går att boota in i med chippet?

edit: en till fråga, om man installerar t.ex. FSD 2, bootar man automatiskt in i det eller måste man starta det varje gång från vanliga dashboarden?

edit2: weee, http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=735853
                Freeboot är en uppsättning patchar för den vanliga microsoft-dashboarden, men man kan se det som en modifierad microsoft dashboard. Skillnaden är ju att massor av checks är avstängda (signaturcheck - låter dig köra homebrew, regioncheck för spel - maskinen är regionsfri, hddss.bin kollas inte på den interna sata disken - du kan använda vilken SATA hdd du vill till din 360 mm. mm.)

vad det gäller att autoboota in i FSD 2 så kan du använda dig av ett plugin som heter DashLaunch, det autobootar ditt favorithomebrew direkt efter xbox-loggan när du startar maskinen, samt har den en massa andra trevliga funktioner.

coolt, hade inte sett den där forumtråden. ska läsa

Comment

• Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
                  coolt, hade inte sett den där forumtråden. ska läsa
                  Det är troligen fake.

Det finns dock andra som jobbar hårt med att få en hackad kernel att snurra. Det lär inte ta så lång tid till.

Comment

• x3key och live
                    http://www.youtube.com/watch?v=5qWCdznDGRg
                    x3key rippar gears 3 /8,5gb) utan behov av patchar osv
                    http://www.youtube.com/watch?v=q7Hsq9uGdp8

Wasabi 360 Ultra Demonstration - AP25 and XGD3
                    http://www.youtube.com/watch?v=CJBuZvaDYfI

Kommer också ett JTAg chip av dom som gör xkey.
                    >> Another new modchip for the Reset Glitch Hack (RGH) and 360 NAND Flasher has been announced, this time by the team behind the xK3y:
                    [QUOTE]
                    xeno360 features:
                    * Run unsigned code on Xbox 360/Xbox 360 Slim!
                    * Easy-to-use Xbox NAND flasher/reader with USB interface
                    * Compatible with all Xbox 360, both Fat and Slim (except Xenon)
                    * Quicksolder interface - only 3 wires to solder! (Slim models only. Fat Xbox 360 models require 11 wires.)
                    * Bulletproof design with high quality components and rock solid Actel FPGA
                    * Both MCU and FPGA fully updatable via USB

Mycket på G nu. Vad har ni för planer på Psxcare? Ska ni försöka köpa in olika chip så fort dom finns att få tag på? Kanske x3key och wasabi också?

Comment

• Det där med Live ska bli intressant. Att de kan gå live JUST NU är ju en sak...

Comment

• Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                        Det där med Live ska bli intressant. Att de kan gå live JUST NU är ju en sak...
                        Jo det funkar säkert skit bra i 1 vecka är ju det där med emulatorer som lockar med JTAG.
                        Har för mig det kommer behövas för att köra xbla spel också om inte x3key får nått magiskt stöd för det vilket jag tror är omöjligt utan JTAG.

Comment

• Man kommer inte att kunna köra XBLA och eller TU's via ODE. Den måste vara JTAGGAD eller Glitchad..

Comment

• Original inlägg av Postal Visa Inlägg
                            Jo det funkar säkert skit bra i 1 vecka är ju det där med emulatorer som lockar med JTAG.
                            Har för mig det kommer behövas för att köra xbla spel också om inte x3key får nått magiskt stöd för det vilket jag tror är omöjligt utan JTAG.
                            Det ända som x360Key kommer kunna göra är spela "fulla xbox 360 spel" alltså, skivor (fast i det här fallet iso från hårddisk)

JTAG har flera fördelar än emulatorer, den blir även regions fri, vilket en ODDE aldrig kan göra på en Xbox 360 eftersom det är moderkortet som styr allt som har med regionerna att göra, och allt som har med XBLA/DLC att göra, det kan inte en ODDE lösa på något vis, en Xbox 360 har enormt mycket skydd mot mjukvaru attacker, därav alla hårdvaru hacks som kommer...

(SMC-Hacket kräver lödningar, det gör även Glitch hacket)
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Nån som vet vilken 220pF capacitor man ska beställa till coolrunner? Finns ju flera olika på tex elfa..

Comment

• Original inlägg av cpdeluxe Visa Inlägg
                                Nån som vet vilken 220pF capacitor man ska beställa till coolrunner? Finns ju flera olika på tex elfa..
                                kör 270pF istället, en keramisk
                                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X