Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
- Citat
- Flag
-
Se till att ha senaste versionerna av både Nero och CloneCD.
Oftast när du har tankat hem ett spel så är det en .dvd och en .000 fil.
Starta då CloneCD, välj att du vill bränna en dvd-image och browsa dig fram till .dvd-filen. (Den i sin tur kommer använda .000-filen)
Ibland är det en .iso. Den kan du bränna på samma sätt som .dvd-filen.
Ibland är det en .nrg (Nero image). Då startar du Nero och väljer att bränna imagefil och browsar dig fram till den.
Merga måste du bara göra om spelet inte är patchat (du måste ALLTID läsa .nfo filen innan du bränner nåt). Då följer det förutom spelfilen med en .bin fil. Då använder du programmet XBOX360 SS Merger för att själv patcha spelet. Finns guider om exakt hur du gör det om du läser lite här på forumet.Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
RADIAN releasen ska funka enligt vad jag har läst. Finns däremot flera andra releaser som är nuked.
Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME ska även den funka om du nu vill tanka hem en annan release och testa. Den behöver dock patchas innan du bränner.
SS Merger har en inbyggd hjälpfunktion som förklarar bra. Starta programmet och läs den.Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Tja, mitt första inlägg här.
Har precis fått hem min flashade 360. Brände mitt första spel (Top Spin 2), med senaste versionen av CloneCD med brännaren Samsung DVD-brännare SE-S164 Extern Retail (Dual Layer) på en Verbatim Dual-Layer DVD-R skiva. Då kommer det upp att skivan är lortig när jag sätter i den i boxen. Nån som kan berätta vad jag har gjort för fel och hur jag ska göra ist. Tack på förhand. Finns på msn oxå..Last edited by Soederstroem; 2006-10-10, 17:25.
- Citat
- Flag
Comment
-
Du måste ha en DVD+R DL skiva.
-R tillåter inte custom layerbreakLäs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Du har inte berättat hur du utförde bränningen..... så du kan ha gjort andra fel också.
Men fel nummer 1 är att du har haft fel sorts skivor.Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Det ska funka.
Jag brukar dock bränna i 2.4X hastighet.... men jag vet inte om det spelar så stor roll. Bara man inte maxar. Det brukar inte funka.Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment

. Nån som kan hjälpa till lite?
Comment