Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av JaRRe
    Har laddat ner NHL07 och tänkte bränna ut de.
    Har NME 360 och Samsung läsare, vad jag förstått ska jag göra någonting med SS Merger för att få det att fungera när jag senare bränner ut de.

Någon som har gjort det och kan hjälpa mig med vad som ska göras i Merger och vad som senare ska göras innan man bränner?
    Här är en guide för dig med NME-chip
    team-underdog.com/
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

• Bränna?

Har min Xbox flashad och har köpt brännare och idag dl skivor.
      Men hur ska jag bränna?, funkar inte med Nero och det kommer 2 filer, vad ska jag göra med dom?. Vad är merg? . Nån som kan hjälpa till lite?

Comment

• Om de 2 filerna som kommer slutar på .dvd och .000 eller .iso så använder du CloneCD för att bränna direkt.. fast kolla upp en av de 100-tals guider om hur du gör först.

Comment

• Se till att ha senaste versionerna av både Nero och CloneCD.

Oftast när du har tankat hem ett spel så är det en .dvd och en .000 fil.
          Starta då CloneCD, välj att du vill bränna en dvd-image och browsa dig fram till .dvd-filen. (Den i sin tur kommer använda .000-filen)
          Ibland är det en .iso. Den kan du bränna på samma sätt som .dvd-filen.
          Ibland är det en .nrg (Nero image). Då startar du Nero och väljer att bränna imagefil och browsar dig fram till den.

Merga måste du bara göra om spelet inte är patchat (du måste ALLTID läsa .nfo filen innan du bränner nåt). Då följer det förutom spelfilen med en .bin fil. Då använder du programmet XBOX360 SS Merger för att själv patcha spelet. Finns guider om exakt hur du gör det om du läser lite här på forumet.
          » Xbox360 FAQ

Comment

• Tack, funkade.

Men Nhl 07 (NHL.07.PAL.XBOX360-Allstars) är färgen dålig, rött blir tex. grönt/blått m.m, nån som vet vad problemet kan vara?

Comment

• Tjena!!
              Finns det någon version av Dead Or Alive 4 som funkar???

Har Dead_Or_Alive_4_Pal_Multi5_XBOX360-RADIAN. Men jag läste nyss att den inte funkar!! För övrigt så undrar jag hur man använder SS_Merger?

Mvh

Dimdim

Comment

• RADIAN releasen ska funka enligt vad jag har läst. Finns däremot flera andra releaser som är nuked.
                Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME ska även den funka om du nu vill tanka hem en annan release och testa. Den behöver dock patchas innan du bränner.

SS Merger har en inbyggd hjälpfunktion som förklarar bra. Starta programmet och läs den.
                » Xbox360 FAQ

Comment

• Tackar!!
                  Behöver 0Dead_Or_Alive_4_Pal_Multi5_XBOX360-RADIAN patchas??

Comment

• Ända spelet som jag testat o patcha e Need for speed men det fick jag inte att funka. Men jag använde NME-360 aSSociat0r. Vet inte vad jag gjode för fel.

Finns det inga andra fighting spel till 360 förutom DOA???

Comment

• Tja, mitt första inlägg här.

Har precis fått hem min flashade 360. Brände mitt första spel (Top Spin 2), med senaste versionen av CloneCD med brännaren Samsung DVD-brännare SE-S164 Extern Retail (Dual Layer) på en Verbatim Dual-Layer DVD-R skiva. Då kommer det upp att skivan är lortig när jag sätter i den i boxen. Nån som kan berätta vad jag har gjort för fel och hur jag ska göra ist. Tack på förhand. Finns på msn oxå..
                      Last edited by Soederstroem; 2006-10-10, 17:25.

Comment

• Du måste ha en DVD+R DL skiva.
                        -R tillåter inte custom layerbreak
                        » Xbox360 FAQ

Comment

• Så det ska funka om jag har en DVD+R DL, utan att jag behöver göra några nya inställningar?

Comment

• Du har inte berättat hur du utförde bränningen..... så du kan ha gjort andra fel också.
                            Men fel nummer 1 är att du har haft fel sorts skivor.
                            » Xbox360 FAQ

Comment

• Jag tog bränn ifrån imagefil i CloneCD, sen brände jag image.dvd-filen i hastigheten 4 ggr..

Comment

• Det ska funka.
                                Jag brukar dock bränna i 2.4X hastighet.... men jag vet inte om det spelar så stor roll. Bara man inte maxar. Det brukar inte funka.
                                » Xbox360 FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X