Fick samma men fick brände spelet o det funkade kanon
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Hej allihopa! Asså jag kommer få damp på min dator snart..Jag har en NEC_ DVD_RW ND-2510A brännare och PHILIPS Double Layer skivor! Och jag lyckas inte bränna mina spel. Jag har provat olika program som t.ex "CloneCD" där börjar den bränna och avslutas typ efter en sek..och så står det " bränning till NEC ... misslyckades".Sen har jag testat ImgBurn också men det blir samma problem där också!!! Snälla,kan någon hjälpa mig?
- Citat
- Flag
Comment
-
Gäller det bara när du försöker bränna ut spel? Eller kan du inte bränna Dual Layer över huvud taget?
Är allt annat på datorn avstängt?
Låter du datorn vara helt ifred när den bränner?
Vilken hastighet försöker du bränna i?Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Skivorna är +R va?
Funkar det att bränna annat? Eller får du samma fel med brännaren oavsett vad du försöker bränna?Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av k31 Visa InläggJag har ett tips till dig, byt brännare. Den är gammal som gatan nu och vad är 350:- för en ny dvdbrännare jämfört med ett nytt 360-spel? Så byt du till en Lite-on eller en Pioneer.
Är den här "Pioneer Intern IDE DVD±RW 16x DVR-111DBK - Svart (Dual Layer)" den rekommenderade brännaren? Vill vara säker på att jag får rätt.Last edited by Hayles; 2007-01-08, 20:44.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har inte testat själv, men vad jag har förstått så är det bara att klona skivan med CloneCD.Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Tja har lite bråttom, säker på att svaret finns på någon av sidorna men men... På det nya SSMerger 1.7 kan man välja om man ska göra isofilen fungerande med NME-chippet.. Jag bockade av den rutan, gjorde jag rätt då*? Om man har en flashad Xbox 360??
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej jag har laddat hem Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL
Och har XBOX360 SS Merger 1.7b.exe
Och när jag öppnar iso filen i Merge får jag fram följande
dnl-ts2x3.iso is smaller than WxRipper style, but bigger than xtreme style.
Jag har tryckt ok och försökt att patcha med Top_Spin_2_PAL-AU.bin
Men får fram rött till höger där det står ss file : och required ss
Provade att patcha även att det var rött men det funkar inte
Har också provat att inte patcha och gjort en egen dnl-ts2x3.Dvd
och brännt men det står sätt i skivan i en xbox 360
Väldigt tacksam för svar
- Citat
- Flag
Comment
-
Har letat nu ett bra tag utan att hitta ngt svar på mitt problem när jag försöker bränna xbox spel. Jag bränner på en mac och har inga problem under själva skrivningen men när jag försöker sätta kopian i Xboxen så säger den bara "please insert the disc into a Xbox 360 console" eller liknande. Beror detta på dålig skiva, att jag inte brännt rätt eller på att x-boxen inte är flashad på rätt sätt?
- Citat
- Flag
Comment

Comment