Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av devhook Visa Inlägg
    efter laddat ner \Lost.Planet.Extreme.Condition.PAL.XBOX360-Allstars så får jag en dvd-fil som är på 33byte och en fil som är på 7,05gb själva iso-filen och den heter bara *all-lostp* ska man bara bränna eller ska man byta namn på iso filen typ till *image.000* eller nåt annast typ *all-lostp.iso*
    Varför skulle du byta namn på den?

Om du är osäker kan du öppna .dvd-filen med Notepad och kolla vad som står i den. Namnet i den måste vara EXAKT som namnet på imagefilen. Annars kommer CloneCD ge dig ett error att den inte hittar imagefilen.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

• Ställ in din windows så att den inte är så förbenat "användarvänlig". Den gömmer "kända filändelser" för dig. Kolla i menyerna i ditt windowsfönster för mappen så kan du klicka bort den "finessen"
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• hej ny här.

finns det ett program som visar :region + om ss filen finns i spelet?

om ss raden blir röd i ss merger 1,6 så äre väl fel ss då man använder?

var hittar man ss filerna? heter dom ss eller kallas dom för annat me,typ annan katalognamn?

vill kunna se vilka spel det bara är att bränna o vilka man måste modifiera!

sam

Comment

• Vad jag vet så finns det inget program som kan se vilken region spelet är från, men jag kan dock ha fel. Fast om det nu skulle finnas så är det lite konstigt att en del releasegrupper inte vet om deras rellar är regionsfria eller inte.

Det finns SS Merger 1,7. Använd det istället.

SS-filerna finns på en sida som är postad i FAQn. Läs NFO-filen till spelet om det nu finns någon, så står det där om det fungerar på din maskin eller inte.

edit: Om du reggar dig på Xbox Sky Bittorrent-trackern, så finns det där en lista över vilka regioner spelen är på. Finns ju även http://www.dvd-secrets.co.uk/xbox360/
          Last edited by hejsan_; 2007-01-31, 21:16.

Comment

• ok tack.

men har inte lyckats me ss merger att få grönt ss fält till top spin 2?

Comment

• Original inlägg av samson1 Visa Inlägg
              ok tack.

men har inte lyckats me ss merger att få grönt ss fält till top spin 2?
              Vilken release har du då? Den kanske inte ens behöver patchas... Iaf om du har unlimited releasen... DNL:s release har jag för mig inte fungerar överhuvudtaget... Varken med eller utan patch...
              Konsoll: XBOX 360 Premium
              360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
              360 Firmware: iXtreme 1.2
              PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
              PC DVD-Firmware: 2.18B
              PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
              DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

Comment

• just det! va dnl= 2 skivor åt ....

ang merger 1,6.

äre bara ta iso filen,sen ss filen och få grönt på den,sen ere bara trycka merge och klart?

eller kan man chansa på röd ss och få det att fungera?

sam

Comment

• Jag orkar aldrig bry mig om att "få grönt".

För att det skall bli grönt så måste du först låta ss merger tugga fram en md5 checksumma på isofilen. På min dator tar det på tok för mycket tid att göra en md5 checksum på 7GB, men den är ju lite till åren kommen...

Sedan jämförs din checksumma med ss mergers onlinedatabas över kända isofilers checksummor. Stämmer din checksumma med databasen både för isofilen och ss.bin filen så får du grönt.

Men det kan lika gärna vara helt rätt även om det är rött...
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Tjena! Har fått Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL att funka nu.
                    Patchade iso-filen och Top_Spin_2_PAL-AU.bin med XBOX360 SS Merger 1.6
                    När jag öppnar iso filen i Merge fick jag fram följande:
                    dnl-ts2x3.iso is smaller than WxRipper style, but bigger than xtreme style.
                    Bara avbröt där och fick rött på: SS File MD5. Tryckte på "Merge and create layer break file" för att få en .DVD-fil som jag sen brände med CloneCD
                    och spelet funkar som en dröm.

Jag har en 360 med Hitachi-Lg DVD som jag patchade med: Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_3_Stealth_Rev2.

Såg att många haft problem med detta spel

Comment

• Tänkte bränna i Nero Burning ROM, men måste fråga: Kan man döpa om en .000 fil till .iso och sedan få den att funka? Nero verkar inte "gilla" .000...

Comment

• Varför Nero? Du kommer förmodligen bara förstöra skivor.
                        Kör CloneCD eller ImgBurn istället...
                        » Xbox360 FAQ

Comment

• Finns ju en tråd på ett annat forum där det står hur man använder Nero. CloneCD går ju inte nå bra för mig.. Men funkar det att byta namn på filerna och att dom fortfarande funkar efter namnbytet?

Comment

• Ja, vad den heter spelar ingen roll....

Om CloneCD inte funkar så skulle jag nog testa ImgBurn innan jag gav mig på Nero... men det är jag det....
                            » Xbox360 FAQ

Comment

• Okej jag gör väl det. Vad heter den senaste versionen av det? Tankade 2.1.0.0 nu.

Comment

• Det finns en länk i FAQ till den officiella hemsidan.... å där kan man läsa att senaste version är 2.1.0.0
                                » Xbox360 FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X